"Primāri jāsaprot, kā darbojas organiskais meklēšanas mārketings un kā – maksas meklēšanas mārketings, un kā tos izmantot sava uzņēmuma labā," skaidro digitālā mārketinga aģentūras "FCR Digital" eksperts Mārtiņš Tirzītis.
Kad runa ir par to, kas jūsu uzņēmumam ir izdevīgāk un kuru ceļu jums vajadzētu izvēlēties, atbilde ir – abus. Apmaksātās meklēšanas reklāmas būs daudz veiksmīgākas apvienojumāar lielisku vietnes organisko optimizāciju (search engine optimization, SEO). Tāpat organiskās optimizācijas centienus veicinās maksas reklāmu sniegtā informācija.
"Organiskais meklēšanas mārketings" ir uzņēmuma ieguldījums taktikā, lai uzlabotu savas vietnes dabisko pozīciju meklēšanas rezultātos (SERP).
"Meklētājprogrammas vietnes ierindo pēc to atbilstības meklēšanā ievadītajam atslēgvārdam, tāpēc liela daļa organiskā meklēšanas mārketinga saistīta ar to, lai pārliecinātos, ka jūsu virsraksti, tagi, meta apraksti, vietrāži, atslēgvārdi, kā arī jūsu mērķlapu un blogu saturs ļoti atbilstu mērķauditorijas vajadzībām," pamatprincipus apraksta M. Tirzītis.
SEO ir ilgtermiņa spēle, kas prasa regulāru uzmanību no tīmekļa vietnes uzturētāja. "Uzņēmumam var paiet seši mēneši vai pat vairāk, lai iekarotu vietu rezultātu pirmajās lapās, un, kad jūs tur esat, nepieciešama pastāvīga uzturēšana, lai nodrošinātu, ka jūs tur paliksiet. Taču jūs varētu redzēt agrīnākus rezultātus, proti, lielāku datplūsmu un klientu interesi, jau no dienas, kad sākat optimizēt savu tīmekļa vietni," uzsver speciālists.
Izmantojot "maksas meklēšanas mārketingu", reklāmdevējs būtībā maksā, lai nopirktu tūlītēju vietu rezultātu lapā virs organiskās meklēšanas rezultātiem un citiem SERP elementiem, piemēram, ieteikto saišu bloka vai sadaļas "cilvēki arī jautā".
Maksas meklēšanas mārketinga pakalpojumu var saukt par maksas par klikšķi (PPC) mārketingu vai PPC reklāmu, jo PPC reklāmās reklāmdevējs maksā tikai tad, kad kāds noklikšķina uz viņa reklāmas. Tas ir visizplatītākais meklēšanas reklāmas veids.
Maksas meklēšanas reklāmas vai PPC reklāmas parasti ir teksta reklāmas, taču tās var ietvert arī attēlus, piemēram, produktu sarakstu reklāmas vai displeju reklāmas partneru vietnēs.
Maksas meklēšanas vai PPC kampaņā reklāmdevēji bieži vien rūpējas par savu reklāmu kvalitātes rādītāju uzlabošanu un atslēgvārdu atbilstību mērķlapām, lai panāktu labāku reklāmu vietu un zemākas izmaksas no trim pieejamajām pozīcijām SERP.
Galvenās atšķirības starp organisko un maksas meklēšanas mārketingu ir laika un naudas ieguldījumu ziņā. Izmantojot apmaksātas meklēšanas reklāmas, jūs būtībā maksājat par tūlītēju rezultātu iegūšanu meklēšanas rezultātu lapās Google, Bing vai citās meklētājprogrammās. Izmantojot organiskā mārketinga taktiku, jūs ieguldāt līdzekļus ilgtermiņa rezultātos meklēšanas sistēmas rezultātu lapu pozīcijās.
Lai tīmekļa vietne nokļūtu pirmajā lapā, var būt nepieciešams ilgāks laiks, taču to var panākt ar mazu budžetu, lai arī organiskā ranga iegūšana var būt daudz laikietilpīgāka nekā apmaksātas reklāmas ranga iegūšana.
Piebilde. Meklētājprogrammas nodrošina lielāku un straujāku datplūsmas pieaugumu uz jaunām tīmekļa vietnēm nekā sociālo plašsaziņas līdzekļu tīkli, kas sākti veidot no nulles. Ņemot vērā šādu statistiku, meklētājprogrammu mārketingu noteikti ir vērts apgūt!
Lai gan varētu izmantot tikai vienu no šiem veidiem – organisko vai maksas meklēšanu, tas negatīvi ietekmētu darbības rezultātus. Tomēr situācijā, ja iespējams izmantot tikai vienu no šiem veidiem, izlemiet, vai jums ir nepieciešami ātri, īstermiņa rezultāti. Jā? Izvēlieties maksas meklēšanu.
Vai arī jums ir laiks, lai sasniegtu ilgtermiņa nepārtrauktus rezultātus, kas prasa pastāvīgu uzturēšanu un optimizāciju? Ja atbilde ir "jā", tad jūsu uzņēmumam piemērotāka būs organiskā meklēšana.
70% tirgotāju uzskata, ka pārdošanai SEO (organiskās meklēšanas taktika) ir labāka nekā PPC (reklāmas); viņi apgalvo, ka atrašana, izmantojot organisko meklēšanu, nodrošinājusi lielāku klikšķu skaitu, ilgāku lapā pavadīto laiku un vairāk potenciālo klientu.
80% cilvēku, kas meklē kaut ko Google, pilnībā ignorē maksas reklāmas. No saitēm, uz kurām meklēšanas lietotāji noklikšķina, 70% ir organisko rezultātu lapas.
Domājat, ka tas viss attaisno ieguldījumus tikai organiskajā meklēšanā?
Tomēr tikai puse meklētāju pareizi identificē reklāmas, kas ir pretstatā organiskās meklēšanas rezultātiem. Meklēšanas reklāmas var palielināt atpazīstamību pat par 80%.
63% meklētāju apgalvo, ka uzklikšķinātu uz reklāmas, ja tā precīzi atbilstu viņu meklētajam.
75% meklētāju apgalvo, ka apmaksātajās reklāmās ir vieglāk atrast meklēto.
88% vietējo uzņēmumu meklēšanas rezultātā 24 stundu laikā tiek veikti apmeklējumi/zvani.
Galu galā, ja iespējams, domājiet nevis par organisko meklēšanu pret maksas meklēšanu, bet gan par organisko un maksas meklēšanu. Un neaizmirstiet par organiski uzturētu un apmaksātu sociālo tīklu papildinošo lomu!
Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairākSasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.
Uzzini vairāk