FCR logo

Blogs

Bluesky iekaro lietotāju mīlestību. Kā to izmantosim digitālajā mārketingā?

Sociālie plašsaziņas līdzekļi ir kļuvuši par aizvien sadrumstalotāku un pretrunīgāku tirgu. Zīmoli tagad meklē alternatīvas platformas, kas piedāvā autentiskas un taustāmas iesaistīšanās iespējas, lai paplašinātu savu digitālo ietekmi.

Arvien lielāku popularitāti, īpaši ASV, bet beidzamajā laikā arī Latvijā, gūst X  alternatīva Bluesky. Tas sevi pozicionē kā decentralizētu sociālo mediju tīklu, kas strauji gūst atzinību nišu kopienās un tehnoloģiju lietpratīgo lietotāju vidū. Bluesky, kura iniciators ir bijušais Twitter vadītājs Džeks Dorsijs (Jack Dorsey), tika izstrādāts, lai lietotājiem nodrošinātu lielāku kontroli pār saviem datiem un saturu, ar ko viņi iesaistās sociālajās lietotnēs.

Bluesky ir izstrādāts ar līdzīgu saskarni kā X (agrāk pazīstams kā Twitter), un piedāvā daudzas no tām pašām funkcijām un īpašībām, ar atrunu, ka patiesas, pārredzamas mijiedarbības un savienojumi ir daudz vieglāki un iespējamāki.

Jau 14 miljoni sekotāju 

Ņemot vērā, ka platformas lietotāju skaists šobrīd ir aptuveni 14 miljoni, Bluesky ir kas vairāk nekā tikai vēl viena sociālo mediju platforma. Tā ir būtisks pavērsiens sociālo plašsaziņas līdzekļu tirgū, kurā dominē Meta, X un Google, un piedāvā ieskatu digitālā mārketinga un saziņas starp zīmoliem un sekotājiem nākotnē. 

Tirgotājiem, kuri vēlas būt soli priekšā, izpratne par to, ko Bluesky piedāvā un kā to izmantot, var sniegt viņiem ievērojamas konkurences priekšrocības. Apskatīsim Bluesky funkcijas un priekšrocības un to, kā tas var palīdzēt veicināt patiesāku mijiedarbību ar jūsu auditoriju. 

Kas ir Bluesky?

Savā būtībā Bluesky ir decentralizēts sociālais tīkls, kas izveidots, izmantojot AT protokolu (Authenticated Transfer Protocol). Tas būtībā nozīmē, ka cilvēki var redzēt, kā tas darbojas, un ierosināt uzlabojumus tā saskarnei, funkcijām un integrācijām.

Tradicionālo sociālo platformu galvenā būtība ir tāda, ka visu kontrolē viens uzņēmums, kas gadu gaitā ir bijis traucēklis daudziem sociālo mediju lietotājiem, jo īpaši saistībā ar dezinformācijas izplatīšanos un datu pārpilnību, kas tiek glabāti un koplietoti. Bluesky decentralizētais raksturs nozīmē, ka lietotājiem un kopienām ir lielāka kontrole pār savu personisko informāciju, to, ar ko viņi runā un ko viņi redz tiešsaistē.

Bluesky platforma šobrīd piedzīvo uzplaukumu – daudzi X lietotāji pāriet uz šo platformu, jo īpaši pēc nesenās X “bloķēšanas” funkcijas maiņas un tai sekojošajām pretrunām. Bluesky ir ļoti līdzīga Twitter – varat noklikšķināt uz simbola Post, lai uzrakstītu un kopīgotu 300 zīmju garu ziņu un pievienotu fotoattēlus, videoklipus, saites, gifus un emocijzīmes, un lietotāji var atbildēt uz jūsu ziņu, pārpublicēt to un ielikt to patīk, kā arī nosūtīt tiešo ziņu citiem lietotājiem. 

Bluesky platformā ir pieejami tādi populāri attēlu formāti kā JPG un PNG, taču, lai nodrošinātu optimālu UX, ir noteikti attēlu izmēra ierobežojumi, tāpēc esiet uzmanīgi, pirms augšupielādējat ar digitālajām kamerām uzņemtus augstas kvalitātes filmām līdzīgus attēlus, jo šādu failu izmēri vienmēr ir lielāki. 

Lietotājiem, pievienojoties, tiek dāvinātas trīs plūsmas – Follow, Discover un Popular With Friends, taču jūs varat modificēt savas plūsmas, lai redzētu konkrētu veidu saturu. Daudzas kopienas jau ir sākušas organiski uzplaukt Bluesky platformā, kur tām būtu grūti atrast organisku, dabisku iesaisti populārākās platformās. Tas ir īpaši noderīgi cilvēkiem, kuri vēlas izvairīties no toksiskuma citās platformās.

Bluesky būtībā sniedz lietotājiem iespēju pielāgot un kontrolēt visu savu sociālo mediju pieredzi. 

Ar ko Bluesky izceļas?

Bluesky sociālo plašsaziņas līdzekļu platforma izceļas ar savu apņemšanos nodrošināt pārredzamību, neatkarību un lietotāja iespēju paplašināšanu. AT protokols ļauj lietotājiem saglabāt īpašumtiesības uz saviem datiem, vienlaikus piedaloties plašākā sociālajā ekosistēmā. 

Tirgotājiem un zīmoliem tas nozīmē attiecību veidošanu ar auditorijām, kas apzinās privātumu un digitālās tiesības un vēlas pārvarēt sociālajiem mediju gigantiem bieži sastopamo troksni.

1. Bluesky ir decentralizēts

Bluesky decentralizētais raksturs sniedz unikālas priekšrocības tirgotājiem. Tā vietā, lai būtu pakļauti pēkšņām platformas izmaiņām vai algoritmu maiņām, zīmoli var uzturēt stabilākas attiecības ar savu auditoriju. Šī infrastruktūra ļauj arī ieviest lielākas inovācijas satura izplatīšanā un izmantošanā.

2. Lietotāji var izveidot pielāgotus domēnus

Iespējams, viena no zīmoliem vispievilcīgākajām Bluesky funkcijām ir iespēja izmantot pielāgotus domēnus saviem lietotājvārdiem, nodrošinot personalizētu pieskārienu un aizņemoties autoritāti no atzītiem domēnu vārdiem. 

Bluesky ir iebūvētas funkcijas, kas ļauj lietotājiem iegādāties un pārvaldīt domēnus tieši ar platformas starpniecību. Iespējams pielāgoties dažādām auditorijām, izmantojot mūzikas video, filmu treilerus un intervijas. Ja vēlaties atkārtot viņu panākumus, ir būtiski izprast savu mērķauditoriju un radīt saturu, kas rezonē ar to.

3. Satura moderēšana

Atšķirībā no tradicionālajām platformām, kurās algoritma izmaiņas var būtiski ietekmēt sasniedzamību, Bluesky uzsver lietotāja autonomiju, ļaujot jums ietekmēt savu plūsmu un to, kā saturs tiek moderēts. Tirgotāji var labāk saprast, kā viņu saturs sasniedz auditoriju, un attiecīgi pieņemt uz datiem balstītus lēmumus.

4. Datu pārnesamība

Platformas apņemšanās nodrošināt datu pārnesamību nozīmē, ka zīmoli var saglabāt īpašumtiesības uz savu saturu un attiecībām ar auditoriju, tādējādi samazinot atkarību no platformas un nodrošinot stratēģiskāku ilgtermiņa plānošanu.

5. Brīvāka vide

Platforma piedāvā atsvaidzinošu vidi, kurā lietotāji var dalīties ar daudzveidīgu saturu, nejūtoties pārlieku reklamējoši.

Atšķirības starp X/Twitter un Bluesky

Lai gan Bluesky interfeiss X lietotājiem var šķist pazīstams, vairākas būtiskas atšķirības ietekmē to, kā mārketinga speciālistiem būtu jāizmanto šī platforma:

  • Satura izplatīšana. Bluesky būtība nozīmē, ka saturu var organiskāk izplatīt dažādos kanālos, sarakstos un kopienās.
  • Iesaistīšanās modeļi. Lietotāji dod priekšroku padziļinātām diskusijām, nevis virālam, uz klikšķiem balstītam saturam, tāpēc nepieciešama atšķirīga satura stratēģija.
  • Moderēšanas pieeja. Kopienas vadīta moderēšana rada niansētāku vidi zīmola drošībai.
  • Tehniskās iezīmes. Neskatoties uz dažiem pašreizējiem Bluesky ierobežojumiem, daudzas no tām pašām lietotnes funkcijām un īpašībām ļauj viegli pielāgoties tiem, kas labi pārzina X/Twitter.

Bluesky izmantošanas veidi jūsu zīmolam

Koncentrējieties uz vērtīga satura veidošanu, kas veicina veselīgas un lietderīgas diskusijas. Izpētiet galvenās intereses, kas atbilst jūsu zīmolam, un mērķējiet uz tām savu saturu, lai varētu sasniegt nišas kopienas un iesaistīties ar lietotājiem, kuri aktīvi interesējas par jūsu piedāvājumu(-iem).

Jau laikus nodrošiniet sava zīmola identitāti, izveidojot pielāgotu domēnu. Tas ne tikai nodrošina leģitimitāti, bet arī palīdz zīmola atpazīstamību starp platformām. Bluesky būs jāapstiprina domēna īpašumtiesības, parasti pievienojot TXT ierakstu jūsu DNS iestatījumos.

Pozicionējiet savu zīmolu kā nozares autoritāti, daloties pieredzē, piedaloties attiecīgajās diskusijās un sniedzot nozīmīgu saturu savā nišā. Kļūstiet par domas līderi savā jomā, izmantojot informatīvus ziņojumus, analīzi, ziņu komentārus, gadījumu izpēti, infografikas un padziļinātus ziņojumus.

Veiciniet patiesu komunikāciju savas nozares kopienā. Iesaistieties diskusijās, dalieties pieredzē un veidojiet attiecības ar citiem domas līderiem, nevis atklāti reklamējieties. Apsveriet iespēju uzsākt kampaņas, kas veicina lietotāju radītu saturu (UGC), kurā lietotāji dalās pieredzē par jūsu produktu vai pakalpojumu.

Izmantojiet tādus rīkus kā, piemēram, Keyhole, lai izsekotu iesaistīšanos, uzraudzītu zīmola pieminējumus un novērtētu jūsu Bluesky sociālo plašsaziņas līdzekļu stratēģijas ietekmi kopā ar citām platformām. Izmantojot sociālās klausīšanās un analīzes rīkus, lai varētu saprast, cik labi darbojas jūsu saturs, un noteikt stratēģijas uzlabojumiem šajā augošajā mārketinga kanālā.

Sākot izmantot Bluesky savam zīmolam

Pielāgojiet stratēģiju, pamatojoties uz kopienas reakciju!

1. solis. Izveidojiet savu kontu

  • Jau laikus nodrošiniet savu zīmola nosaukumu
  • Iestatiet pareizu verifikāciju, izmantojot pielāgotus domēnus
  • Optimizējiet savu profilu

Solis Nr. 2. Izstrādājiet satura stratēģiju

  • Koncentrējieties uz kvalitāti, nevis kvantitāti
  • Plānojiet saturu, kas veicina jēgpilnu iesaistīšanos
  • Integrējiet ar plašāku sociālo plašsaziņas līdzekļu stratēģiju

Solis Nr. 3. Izveidojiet savu tīklu

  • Sekojiet attiecīgajiem kontiem savā nozarē
  • Iesaistieties kopienas diskusijās
  • Dalieties ar vērtīgām atziņām

4. solis. Uzraugiet un pielāgojiet

  • Sekojiet līdzi iesaistīšanās rādītājiem
  • Analizējiet satura veiktspēju

Noslēgumā

Lai gūtu panākumus Bluesky, stratēģijai jābūt pārdomātai un uzņēmumam – gatavam  pielāgoties, neapdraudot jau esošos mārketinga centienus citās sociālajās platformās. Lai gan saturam vienmēr jābūt platformai atbilstošam, pārliecinieties, ka jūsu vēstījums ir konsekvents un piemērojams visās jūsu izmantotajās platformās. 

Satura stratēģijas pielāgošana, lai tā atbilstu Bluesky unikālajai videi un ierobežojumiem, būs ļoti svarīga. Līdzīgi kā garā formāta ziņojumi jāpielāgo X/Twitter, tas pats būs jādara arī Bluesky. Tomēr, pateicoties lielākai autonomijai un kontrolei, varēsiet vairāk koncentrēties uz diskusiju veidošanu, nevis vienkārši pārraidīt pārdošanas ziņojumus.

Galvenais ir pielāgot saturu un stratēģiju, pamatojoties uz to, uz ko jūsu Bluesky auditorija reaģē un kas veicina iesaistīšanos šajā platformā. 

Lai kāds(-i) būtu jūsu Bluesky sociālo plašsaziņas līdzekļu stratēģijas mērķis(-i), šajā platformā izmantojiet unikālu pieeju, kas papildina un neatpaliek no jūsu esošās pieejas tādās platformās kā X/Twitter, Instagram, Facebook vai YouTube. 

Citi raksti

Bluesky iekaro lietotāju mīlestību. Kā to izmantosim digitālajā mārketingā?

Sociālie plašsaziņas līdzekļi ir kļuvuši par aizvien sadrumstalotāku un pretrunīgāku tirgu. Zīmoli tagad meklē alternatīvas platformas, kas piedāvā autentiskas un taustāmas iesaistīšanās iespējas, lai paplašinātu savu digitālo ietekmi.

Uzzini vairāk

Kā mākslīgais intelekts maina SEO par labu cilvēkam

Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.

Uzzini vairāk

SEO: Kā vietnes rangu Google ietekmē sociālie mediji

Sociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!

Uzzini vairāk