Mūsdienās vairāk nekā jebkad agrāk meklēšanas optimizācijas (SEO) un sociālo plašsaziņas līdzekļu pasaule saplūst kopā. Lai meklētu vietējos restorānus, jūs, iespējams, pievērsīsieties tādiem sociālo mediju kanāliem kā Facebook. Kad apsverat, kurā mazumtirgotavā iepirkties, iespējams, pirms došanās uz veikalu meklēsieties Google, lai atrastu tā Instagram lapu.
Tā kā sociālie plašsaziņas līdzekļi un meklētājprogrammas bieži tiek izmantotas vienās un tajās pašās tīmekļa sesijās, gan tradicionālā SEO, gan sociālā SEO ir svarīgi jūsu kopējās sociālās SEO stratēģijas komponenti.
Sociālo plašsaziņas līdzekļu un SEO integrācijai ir kopēja jēga. Sociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas augstāk parādītos meklētājprogrammu rezultātu lapās (SERP) un sociālajos tīklos, un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika.
Populārāko globālo meklētājprogrammu reitingi liecina, ka cilvēki izmanto sociālo mediju kanālus līdzīgi kā tradicionālās meklētājprogrammas. Nav pārsteigums, ka Google ieņem pirmo vietu sarakstā, bet divas no pārējām populārākajām meklētājprogrammām, kas noslēdz sarakstu, ir sociālo mediju meklētājprogrammas.
Šo sociālo meklētājprogrammu popularitāte parāda, kā SEO un sociālā joma iet roku rokā. Lielākā daļa cilvēku izmanto kādu no sociālajiem medjiem, un pirmo vietu joprojām stabili ieņem Facebook, Instagram, YouTube un arī strauji augošā izklaides video platforma TikTok.
Šādās vietnēs varat meklēt ziņas, mirkļbirkas un saturu līdzīgi kā meklētājprogrammās. Instagram varat atrast jaunu apavu pāri, Facebook varat saņemt ieteikumu par suņu pastaigas speciālistu, bet YouTube varat atrast produktu pamācības, kas motivē jūs veikt pirkumu.
Sociālo mediju mijiedarbībai var būt nozīmīga ietekme arī uz jūsu vietu meklēšanas sistēmā Google. Tā kā cilvēki iesaistās jūsu satura izmantošanā sociālajās vietnēs, tas var palielināt tā sasniedzamību un palīdzēt jums pakāpties augšup meklētājprogrammas rezultātu rangā.
Jūs varat arī izmantot sociālo plašsaziņas līdzekļu norādes, lai iegūtu datus un atziņas savai SEO stratēģijai. Galu galā sociālās platformas ir tās, kurās jūsu potenciālie klienti un klienti pavada lielāko daļu sava brīvā laika.
Pievēršot uzmanību tam, par ko runā sociālo mediju lietotāji un kā viņi mijiedarbojas ar jūsu zīmolu, varat gūt vērtīgu ieskatu par to, kā optimizēt jūsu vietnes saturu.
Vērts uzzināt vairāk par to, kāpēc sociālie plašsaziņas līdzekļi ir svarīgi SEO un kā īstenot veiksmīgu sociālo tīklu SEO stratēģiju.
Google savos meklēšanas algoritmos tieši nenorāda sociālos signālus kā ranžēšanas faktoru, taču var droši apgalvot, ka tie tomēr ir faktors.
Kas ir sociālie signāli SEO? Sociālie signāli SEO norāda, kā jūsu saturs iesaista sociālo mediju lietotājus.
Sociālie ranga faktori ietver:
Lai gan Google noliedz, ka mūsdienās sociālos signālus izmantotu kā ranga faktoru, noteikti bija laiks, kad meklētājprogramma tos novērtēja. Vēl 2010. gadā Google pārstāvji apstiprināja, ka sociālie signāli ir vērtēšanas faktors, bet pēc dažiem gadiem atteicās no šī apgalvojuma.
Turklāt Google var noliegt, bet dati liecina ko citu. Kā ziņoja Neils Pātels, jau 2018. gadā Hootsuite veiktā pētījumā tika testēti SEO rezultāti rakstiem ar un bez veicināšanas sociālajos plašsaziņas līdzekļos, un raksti ar lielāko sociālo akciju skaitu testa laikā saņēma vidēji par 22% labākus SEO rezultātus. Patels min arī citu Optinmonster pētījumu, kas apstiprināja Hootsuite rezultātus.
Meklētājprogramma Bing, kurai gan ir tikai aptuveni 6,79 % no globālā datora meklētājprogrammu tirgus daļas, skaidri norādījusi, ka meklēšanas rezultātu noteikšanai izmanto sociālos signālus.
Bing tīmekļa pārvaldnieka vadlīnijās meklētājprogramma atzīst, ka sociālo plašsaziņas līdzekļu ietekme ir viens no faktoriem, kas ietekmē meklēšanas rezultātu rādīšanu. Sociālie signāli norāda, ka sekotāji plaši dalās ar uzņēmuma tīmekļa vietnes saturu, ko meklētājprogramma ir ņēmusi vērā savā relevances algoritmā.
Google ir svarīga kvalitāte. Google apgalvo, ka tā algoritms koncentrējas uz “visnoderīgākās un būtiskākās informācijas” nodrošināšanu. Sociālie signāli liecina, ka lietotāji uzskata tīmekļa vietni par noderīgu un būtisku, jo viņi izmanto saturu un dalās tajā ar citiem. Šajā ziņā spēcīgi sociālie signāli korelē ar spēcīgu saturu, kas varētu labi darboties arī meklētājprogrammās.
Tāpēc mēs iesakām sociālās SEO stratēģijas izstrādi kā būtisku visaptverošas un efektīvas SEO stratēģijas daļu jebkurai uzņēmumu organizācijai. Tās izveide var sniegt jums priekšrocības salīdzinājumā ar konkurentiem, kas to nedara.
Tātad, ja tādas meklētājprogrammas kā Google apgalvo, ka, nosakot meklēšanas rezultātus, tie tieši neņem vērā sociālo plašsaziņas līdzekļu signālus, kāpēc jums tas būtu svarīgi?
Atbilde ir saistīta ar kvalitāti.
Mūsuprāt, var droši apgalvot, ka sociālo plašsaziņas līdzekļu iesaiste ietekmē meklēšanu, pat ja tas nav tieši norādīts kā faktors. Tā kā gadu gaitā esam redzējuši, ka Google bieži maina savu viedokli par algoritma faktoriem, vēsture liecina, ka nākotnē tas, ļoti iespējams, mainīs viedokli arī par sociālajiem signāliem.
Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairākSasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.
Uzzini vairāk