FCR logo

Blogs

Satura mārketinga piramīda: ērts rīks digitālās stratēģijas izstrādei

Lai mārketinga plāns būtu efektīvs, nepieciešama stratēģiska pieeja, kurā izklāstīts, kāda veida saturu gatavojaties radīt un kāpēc. Satura piramīda ir populārs satura stratēģijas organizēšanas modelis gan traidicionālajā, gan digitālajā mārketingā, bet visbiežāk aptver ikvienu satura mārketinga aktivitāti jebkurā platformā.

Interesanti, ka dažādām vajadzībām izstrādātas atšķirīgas mārketinga pieejas, uzsverot konkrētus rīcības modeļus. Satura piramīdas ļauj vieglāk izveidot konsekventu saturu ar efektīviem vēstījumiem, uzlabojot lietotāja pieredzi.

Organizējot satura stratēģiju, visam radītajam saturam būs skaidrs mērķis, un jūs viegli varēsiet izveidot visu nepieciešamo. Galu galā tas palīdzēs ietaupīt komandas laiku un resursus. Skaidrs plāns palīdzēs izveidot saturu dažādos formātos un pielāgot to dažādiem klientu pieredzes momentiem, tādējādi vairojot potenciālo sasniedzamību.

Pirmais veids. Satura mārketinga piramīda pēc satura tipa

Šī piramīda sniedz mārketinga speciālistiem norādījumus par to, kāda veida saturu un cik bieži veidot, tāpēc tā ir lielisks pamats satura plāna un kalendāra izveidei. 

Sākot ar pamatu (jeb visbiežāk publicēto informāciju), tai ir piecas atšķirīgas sadaļas.

Kopīgotais saturs. Satura kopīgošana no citiem, radniecīgiem avotiem sociālajos tīklos. To var publicēt katru dienu, un mēs iesakām to nepakļaut redakcionālajam kalendāram, lai tas būtu dinamiskāks un spontānāks.

Raksti. Rakstu publicēšana savā blogā un/vai soctīklu lapās 1 – 3 reizes nedēļā. 

Infografikas, tīmekļa semināri un prezentācijas. Vispārēji mērķis ir radīt šādu saturu 1 – 2 reizes mēnesī. To izveide ir dārgāka nekā rakstu radīšana, taču tie nodrošina jūsu izmantoto radošo formātu dažādību.

E-grāmatas un rokasgrāmatas. Atkarībā no nozares ieteicams sākt ar 3 – 4  e-grāmatām gadā. Tās ir īpašas, tām ir liela vērtība, un tās labi darbojas, lai piesaistītu potenciālos klientus.

Otrais veids. Stratēģiskā satura mārketinga piramīda 

Šī piramīda koncentrējas uz satura mārketinga plānošanas procesu stratēģiskākā līmenī, tāpēc tā var palīdzēt izstrādāt globālu satura plānu. Sākot no pamatnes, var izveidot šādus posmus.

Auditorija. Piramīdas pamatā ir nepieciešamība apzināties, uz ko mērķēt, kas auditorijai nepieciešams un kādus kanālus tā izmanto.

Satura veidi. Satura formāti un veidi, ko gatavojaties radīt atbilstoši saviem mērķiem.

Kanāli. Satura publicēšanas plāns dažādos kanālos, piemēram, blogā, informatīvajā biļetenā vai sociālajos tīklos.

Konversija. Rezultātu analīze, koncentrējoties galvenokārt uz iegūtajiem reklāmguvumiem.

Biznesa mērķi. Tiek aprēķināta peļņa no ieguldījuma.

Trešais veids. Satura piramīda pēc ieguldītajiem resursiem

Konsekventa augstas kvalitātes satura veidošana var būt ļoti sarežģīta. Taču tieši te noder satura mārketinga piramīda – veids, kā tieši risināt satura pieprasījumu. Šādas sistēmas, piemēram, piramīdas, ieviešana koordinē mārketinga centienus dažādos satura veidos, lai efektīvāk izmantotu laiku un resursus un palīdzētu sasniegt plašākus mārketinga mērķus.

Satura piramīdas struktūra vienkāršo satura vajadzību risināšanas procesu, sadalot saturu dažādos līmeņos. Šajā digitālajā laikmetā, ja vēlaties, lai jūsu bizness izdzīvotu, saturs ir jāgrupē konsekventi un kvalitatīvi. Satura mārketinga piramīdas izmantošana stratēģijas struktūras izveidei sniedz iespēju organizēt un koordinēt visus satura mārketinga centienus, lai varētu veiksmīgi īstenot vispārējo satura stratēģiju.

Piramīdas izmantošana mums visvairāk patīk tāpēc, ka, koordinējot dažādus līmeņus, jūsu saturs veido vienotu pavedienu, kas ļauj virzīt kopīgas tēmas dažādos satura veidos un platformās. Tā vietā, lai paļautos uz spontanitāti vai nejaušām radošām vēlmēm, satura mārketinga piramīda, pateicoties tās racionalizētajai struktūrai, novērš riskantus lēmumus vai nelietderīgu satura radīšanu.

Satura mārketinga piramīda var iedalīt jūsu saturu atsevišķos līmeņos. 

Piramīdas līmenis: 1 

Ieguldītie resursi: Lieli naudas un laika ieguldījumi. Pētījumi. Reta pielietošana. Satura piemēri: Grāmatas, garas un ietilpīgas satura formas.

Piramīdas līmenis: 2

Ieguldītie resursi: Vieglāk nekā 1. līmenis. Dalīšanās un izplatīšana, piemēram, reizi mēnesī. Satura piemēri: Gari bloga ieraksti.

Piramīdas līmenis: 3

Ieguldītie resursi: Vairāk ieguldījumu nekā 4. līmenī, dalīšanās, piemēram, reizi nedēļā vai divas reizes mēnesī. Satura piemēri: Infografikas, prezentācijas.

Piramīdas līmenis: 4

Ieguldītie resursi: Prasa nedaudz uzmanības, regulāra dalīšanās, piemēram, katru otro dienu. Satura piemēri: Īsi bloga ieraksti, fotogrāfijas.

Piramīdas līmenis: 5

Ieguldītie resursi: Viegli radāms saturs un ļoti bieža dalīšanās, katru dienu. Satura piemēri: Īss saturs, socmediju ieraksti, komentāri.

Galīgais mērķis ir efektīvi un lietderīgi veicināt klientu iesaisti, palielināt pārdošanas apjomus un piesaistīt jūsu uzņēmuma apmeklētājus.

Kā darbojas satura mārketinga stratēģija?

Būtībā jūs nevēlaties publicēt saturu akli! Un, ja jums ir iepriekš izplānota stratēģija, uz kuru atsaukties (ar vadlīniju sistēmu, piemēram, piramīdu), tad jūsu saturam vajadzētu būt atbilstošam, lai iesaistītu klientus.

Pajautājiet sev: kam jūs veidojat saturu? Kāds ir satura mērķis? Kādu ietekmi jūs sagaidāt vai cerat sagaidīt? 

Izstrādājot stratēģiju, jānosaka:

  • biznesa mērķus – ko vēlaties sasniegt?
  • mērķauditorija – kādu auditoriju vēlaties sasniegt?
  • satura veidi – kā vēlaties dalīties ar savu vēstījumu?
  • izplatīšanas plāni – kur kopīgojat savu saturu?
  • satura grafiks – kādus termiņus varat reāli sasniegt?

Bet kāpēc satura mārketinga stratēģija ir tik svarīga? Vienkāršāk sakot, tā ir labi pārbaudīta metode, kas palīdz uzņēmumiem konkurēt tirgū.

Piemēram, bieža publicēšana sociālajos plašsaziņas līdzekļos var palīdzēt veicināt kopienas iesaistīšanos, un bloga veidošana ir lielisks veids, kā organiski palielināt datplūsmu. Neatkarīgi no tā, vai vēlaties piesaistīt jaunus pārdošanas apjomus vai noteikt savu uzņēmumu kā labāko klientu izvēli, jums ir jāsniedz pareizais saturs pareizajā posmā un pareizajā kanālā.

Satura mārketinga piramīdas izveide, lai īstenotu šo stratēģiju, ir lielisks veids, kā pārliecināties, ka jūsu saturs sasniedz mērķauditoriju visos līmeņos, sākot no zīmola atpazīstamības pirms pārdošanas līdz pat pirkumam. 

Satura mārketinga stratēģijas plusi

Apbruņojot savu uzņēmumu ar satura mārketinga stratēģiju, jūs saņemat daudzus ieguvumus un priekšrocības. Protams, stratēģija tiek veidota, lai palīdzētu piesaistīt un noturēt lojālus klientus, taču šis process arī nostiprina jūsu kā eksperta vietu tirgū – tāda zīmola slavu, pie kura cilvēki vērsīsies, kad meklēs konkrētu produktu vai pakalpojumu.

Piemēram, stratēģijas izveide var palīdzēt:

  • piesaistīt jaunus klientus;
  • iesaistīt savu kopienu;
  • stiprināt lojalitāti zīmolam;
  • kļūt par eksperta balsi;
  • veicināt zīmola atpazīstamību;
  • palielināt organisko datplūsmu;
  • palielināt ieņēmumus

Izstrādājot stratēģiju, varat eksperimentēt un noskaidrot, kas vislabāk atbilst jūsu uzņēmumam un mērķauditorijai. Svarīgi ir saglabāt konsekvenci un pieturēties pie savas stratēģijas un ietvara, lai jūs varētu turpināt kopt attiecības starp klientiem un jūsu uzņēmumu.

Lai jūsu satura stratēģija būtu veiksmīga, nepieciešams labs dažādu satura veidu klāsts, lai redzētu rezultātus. 

Satura stratēģijas sistēma

Būtībā satura stratēģijas sistēma ir rīks, kas palīdz optimizēt mārketinga centienus un izplatīt ilgtspējīgu un atkārtoti izmantojamu saturu.

Kāda ir atšķirība starp satura mārketinga stratēģiju un satura stratēģijas sistēmu?

Satura stratēģija ietver jūsu vispārējos uzņēmējdarbības mērķus mārketinga jomā, tātad arī satura veidus, ko vēlaties izmantot, kur vēlaties kopīgot saturu un uz ko cenšaties orientēties. Satura stratēģijas sistēma ir paredzēta, lai palīdzētu jums īstenot satura stratēģiju, radot vērtīgu un ilgtspējīgu saturu.

Atcerieties, ka par stratēģiju domājiet kā par ideju, bet par satvaru – kā par plānu. Tajā detalizēti jāapraksta, kā jūsu uzņēmums veidos un kopīgos mērķtiecīgu saturu dažādiem kanāliem un auditorijām, lai gūtu vislielāko labumu.

Jūs neveidojat saturu tikai tā dēļ, lai to radītu! Sistēma piešķir jūsu saturam lielāku vērtību – tam ir mērķis un noteikti kritēriji, kas jāizpilda, pirms tas tiek kopīgots ar pasauli.

Citi raksti

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk

Desmit svarīgākie jautājumi par Google piekrišanas režīmu v2

Kas ir Google piekrišanas režīms v2 (Google Consent Mode v2) un kāpēc tas ir obligāts priekšnosacījums veiksmīgai mārketinga stratēģijai ikvienam, kas izmanto Google reklāmas un Analytics 2024. gadā?

Uzzini vairāk

FCR Digital sāk testēt Google Ads lielāko jaunumu – Demand Gen

Digitālā mārketinga aģentūra FCR klientiem dažādās nozarēs sākusi piedāvāt Google Ads produktu Demand Gen. Jaunajā, ar mākslīgo intelektu darbināmajā rīkā, kas tika izstrādāts īpaši sociālo platformu reklāmdevējiem, ir iekļautas jaunas funkcijas, inventārs un ieskats.

Uzzini vairāk