Visiem Google statistikas lietotājiem jau šobrīd ir iespēja izveidot GA4 kontu, lai sāktu izmēģināt un izprast jaunās uzskaites sistēmas principus, jo datu ievākšana un apkopošana tajā būtiski atšķiras. "Tas arī galvenais, kas visiem UA lietotājiem šobrīd būtu jādara: paralēli jāizveido GA4 konts, jāpārliecinās, ka dati tiek ievākti arī šajā platformā un jāsāk ar to iepazīties," iesaka digitālā mārketinga aģentūras "FCR Digital" eksperts Mārtiņš Tirzītis.
Ņemot to vērā, pastāstīsim par piecām būtiskām Google Analytics 4 atšķirībām salīdzinājumā ar Universal Analytics, kas, mūsuprāt, ir jāņem vērā.
Viena no redzamākajām izmaiņām pakalpojumā Google Analytics 4 ir standarta pārskatu izvēlne, kas ir redzama ekrāna kreisajā pusē. Daudzi pārskati no Universal Analytics ir noņemti, sapludināti vai pārstrādāti, lai radītu atšķirīgu datu apkopošanas veidu pakalpojumā Google Analytics 4.
Kad esat iestatījis savu GA4 īpašumu, izpētiet pārskatus kādā brīvākā brīdī, lai iepazītos ar jauno struktūru un to, kā pārskatos tiek rādīti dati tagad, kad noteikumi ir pilnībā mainīti.
Viena no galvenajām pārmaiņām ir tā dēvēto Notikumu jeb Events uzskaite. Pakalpojumā UA Notikumi ir īpašs “trāpījums” (darbība tīmekļa vietnē), kas nosūta datus, kad tiek veikta konkrēta darbība, piemēram, noklikšķinot uz pogas. Šādi dati tiek apkopoti Notikumu kategorijā, Notikuma darbībā un Notikuma etiķetē, ko var filtrēt pārskatos, lai novērtētu šo Notikumu veiktspēju un ietekmi.
Savukārt pakalpojumā GA4 VISI “trāpījumi” un arī mijiedarbība, pat Lapu skatījumi, tiek uzskatīti par Notikumiem, un tā vietā pakalpojumam Analytics tiek nosūtīts parametru saraksts kā dati. Tas ļauj Notikumiem nosūtīt daudz būtiskākus datus kopā ar katru darbību.
Tas varbūt izklausās tehniski sarežģīti, bet tās ir labas ziņas! Pakalpojumā Universal Analytics ir manuāli jāiestata notikumu izsekošana. Pakalpojumā Google Analytics 4 automātiski tiek apkopoti vairāki notikumi.
Iestatot jauno GA4 rekvizītu, noklusējuma iestatījumi nozīmē, ka automātiski tiks izsekoti šādi notikumi:
Katram no šiem Notikumiem ir savs parametru komplekts, kas var reģistrēt katra Notikuma metriku. Šis ir ļoti nozīmīgs atjauninājums, jo ļauj veikt dažas īpaši detalizētas atskaites.
Piemēram, video piesaistes notikumā var būt dati par video nosaukumu, video ilgumu, video nodrošinātāju, video vietrādi, vai video ir redzams vai nav, un citi dati.
Pielāgotus notikumus var nosūtīt arī pakalpojumam Google Analytics 4, kā tas ir pakalpojumā Universal Analytics, taču iestatīšanas process ir atšķirīgs. Tāpēc Google Tag Manager rīkā tagad ir GA4 notikumu tags, kurā varat iestatīt savus notikumus, izmantojot pielāgotus parametrus, un padarīt šos datus pieejamus pakalpojumā GA4.
Daudzu gadu garumā viens no pamata rādītājiem bija atlēcienu līmenis, bet GA4 tas tiek aizstāts ar jaunu mērījumu ar nosaukumu Piesaistes līmenis. Tas sniedz noderīgāku informāciju par tiem apmeklētājiem, kas ir jūsu tīmekļa vietnes lietotāji, un to veiktajām darbībām, nevis tikai par to, cik apmeklētāju ir palikuši vietnē pēc tās atvēršanas.
Varat, piemēram, uzzināt, ka lietotāji, kurus iepriekš reģistrēja kā atlēcienu veidotājus, pirms iziešanas faktiski veica kādu darbību jūsu tīmekļa vietnē.
Piemēram, pakalpojumā Universal Analytics, ja lietotājs ierodas jūsu tīmekļa vietnē un izlasa jūsu jaunāko emuāra ziņu vai rakstu un pēc tam to atstāj, tie parasti tiktu reģistrēti kā atlēciens un analīze ziņotu, ka nekas noderīgs nav noticis. Tas neparāda visu ainu, tāpēc jaunais iesaistes rādītājs ir Google Analytics 4 piedāvātais risinājums šai problēmai.
Pats iesaistes rādītājs liecina, ka apmeklētājs ir “iesaistījies”, ja tas atbilst kādam no tālāk minētajiem kritērijiem, pat ja tas apmeklē tikai vienu jūsu tīmekļa vietnes lapu.
Svarīgi saprast, ka Iesaistes līmeni var uzskatīt par apgrieztu rādītāju Atlēcienu līmenim. Ja Atlēcienu līmenis ir 70% un viss ir iestatīts pareizi, var sagaidīt, ka GA4 Iesaistes līmenis būs vismaz 30%.
Patiesībā iesaiste, iespējams, būs nedaudz augstāka, jo jūs, iespējams, atklājat, ka lietotāji, kurus uzskatījāt par “lēkājošiem”, jau pirms aiziešanas ir iesaistījušies jūsu vietnē. Būs nepieciešams laiks, lai pielāgotos šai jaunajai metrikai pārskatos, bet, iespējams, uzzināsiet, ka dažas jūsu lapas darbojas labāk, nekā domājat!
Lietotāju kustības analīze jūsu tīmekļa vietnē ir kļuvusi krietni vieglāka, pateicoties analīzes centra iekļaušanai pakalpojumā Google Analytics 4 – tas iepriekš bija pieejams tikai Google Analytics 360 klientiem.
Analīzes centrā tagad var izveidot ceļu analīzi, lai tieši skatītu, kā lietotāji navigē jūsu tīmekļa vietnē.
Turklāt, izmantojot filtrus, kas pieejami jaunajai Notikumu sistēmai, var precīzi noteikt, ko lietotāji dara, pārvietojoties pa lapām. Tādējādi ir daudz vieglāk atrast, kuri ceļi nodrošina reklāmguvumus jūsu tīmekļa vietnē, kā arī ir vieglāk konstatēt labojamas problēmas.
Iespējams ceļus izvērtēt arī pretējā virzienā. Vai jums ir svarīgs reklāmguvums vai mērķis un vēlaties uzzināt, kā lietotāji tur nonāk? Varat iestatīt galīgo notikumu un ceļu atpakaļ, izsekojot darbības, ko apmeklētāji veica, lai tur nokļūtu.
Abām šīm ceļa izsekošanas iespējām ir vairākas priekšrocības.
Mērķi ir ļoti noderīga funkcija pakalpojumā Universal Analytics, bet tradicionālie mērķi ir izņemti no pakalpojuma Google Analytics 4, un tagad tie visi tiek dēvēti par reklāmguvumiem.
Tā kā katra mijiedarbība tagad tiek reģistrēta kā Notikums pakalpojumā Google Analytics 4, visi Reklāmguvumi tiek novērtēti, aktivizējot kādu Notikumu.
Reklāmguvumi Google Analytics 4
Ja pakalpojumā Universal Analytics jau ir pieejams notikuma mērķis, kas notiek ar citiem mērķu tipiem, piemēram, galamērķa mērķiem (ko bieži izmanto, lai izsekotu veidlapu iesniegšanu)?
Esošajiem galamērķiem būs nepieciešams izveidot pielāgotus Notikumus vai nu tieši pakalpojumā Google Analytics 4, vai izmantojot Google Tag Manager (tagu pārvaldnieku), ar kura palīdzību tas ir vienkārši izdarāms.
Rezumējot var teikt, ka jaunā Google Analytics 4 Notikumu šķiet tehniski komplicētāka, bet tieši sistēmas dziļuma dēļ iespējams iestatīt īpaši detalizētus un specifiskus reklāmguvumu notikumus, lai precīzi novērtētu savu tiešsaistes veiktspējas mērķu sasniegšanu.
Skatās uz priekšu …
Google Analytics 4 nav tikai jauna Universal Analytics versija, tā ir liela jaunināšana pamatlīmenī, pieņemot uz notikumiem vērstu pieeju pārskatu datiem. Būs vajadzīgs laiks, lai pierastu pie jaunā izkārtojuma, funkcijām un tehniskām detaļām par to, kā tas viss darbojas.
Jums ir jābūt gatavam turpināt Universal Analytics lietošanu tuvākajā nākotnē, bet, lai darbotos kopā ar esošo Universal Analytics, ieteicams iestatīt un pievienot Google Analytics 4 īpašumu savam kontam.
Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairākSasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.
Uzzini vairāk