FCR logo

Blogs

Kāpēc SEO svarīgs pareizi strukturēts saturs

Ikvienas vietnes tekstu struktūra ir svarīgs aspekts SEO optimizācijai. Ja saturs ir skaidri strukturēts, iespējas ieņemt labas pozīcijas Google būs lielākas. Šajā bloga ierakstā pastāstīsim, kāpēc teksta struktūra ir būtiska!

Kā cilvēki skenē tekstu?

Pirms izlemt, vai kaut ko lasīt, cilvēki mēdz skenēt tekstu. Pirms sākt lasīt tekstu līdz galam, viņi vēlas uzzināt, par ko ir jūsu teksts.

Dažām teksta daļām cilvēki īpaši pievērš uzmanību vai tās lasa, skenējot tekstu. Svarīgi ir virsraksti un apakšvirsraksti, kā arī teksta pirmā rindkopa. Taču arī katras jaunas rindkopas pirmie teikumi piesaista lasītāju uzmanību.

Kā Google skenē tekstu?

Tāpat kā cilvēki skenē tekstus noteiktā veidā, to dara arī Google. Sniegsim trīs piemērus, kā Google izmanto teksta struktūru, lai noteiktu vietnes rangu.

  • Google dažos savos patentos ir definējis tādus rangu veidošanas signālus kā semantiskā tuvība. Semantiskā tuvība attiecas uz radniecīgu vārdu tuvumu tekstā, vienlaikus ņemot vērā teksta formatējumu. Lai varētu saprast vārdu semantisko tuvumu, jūsu teksta struktūrai jābūt skaidrai.
  • Citā Google patentā "saprātīgais sērfotājs" tiek nepārprotami runāts par virsrakstiem. Virsraksti, kas satur noteiktus atslēgvārdus, ir svarīgi konkrētās lapas tēmai.
  • Līdz ar Colibri atjauninājumu Google rāpuļprogrammas daudz labāk atpazīst sinonīmus, un tā lasīšanas spējas ir maksimāli tuvinātas tam, kā tekstu lasītu cilvēks.

Ir vēl vairāki patenti, kuros ir norādes par teksta struktūras izmantošanu, lai saprastu saturu. Laika gaitā Google ir kļuvusi daudz labāka satura analīzē. Jo labāk rakstāt, jo vieglāk Google saprot jūsu saturu un tādējādi to ierindo augstāk savā reitingā. 

Turklāt Google cītīgi strādā pie tā, lai patiesi saprastu valodu. Piemēram, 2019. gadā Google ieviesa BERT - dabiskās valodas apstrādes (NLP) modeli, kas palīdz Google labāk saprast valodu, lai piedāvātu atbilstošākus rezultātus.

Rakstu izveide ar skaidru struktūru pozitīvi ietekmē ranžēšanu arī cita iemesla dēļ. Labi strukturētiem tekstiem ir zemāks atteikumu īpatsvars un lielākas izredzes saņemt sociālo mediju uzmanību. Tas pats par sevi veicina augstāku vietu iegūšanu.

Padomi, kā uzlabot teksta struktūru

Ja vēlaties uzlabot teksta struktūru, jāpievērš uzmanība šiem aspektiem.

1. Teksta pirmā rindkopa.

2. Virsraksts un apakšvirsraksts.

3. Katras jaunas rindkopas pirmais teikums. 

Pirmās rindkopas nozīme

Pirmajā rindkopā ir skaidri jāformulē, par ko ir jūsu ziņa. Drukātajos tekstos rakstītājs parasti sāk ar kādu iesaistošu ievadu, bet, ja rakstāt tīmeklim, tam nav laika. Jums ir tikai dažas sekundes, lai pievērstu lasītāja uzmanību. Pārliecinieties, ka pirmajā rindkopā ir izklāstīts galvenais jūsu ziņojuma vēstījums. Tādējādi lasītājam būs viegli saprast, par ko ir jūsu ziņa, un jūs pastāstīsiet Google, par ko ir jūsu ziņa. To dēvē arī par apgrieztās piramīdas stilu. Neaizmirstiet pirmajā rindkopā ievietot savu fokusa atslēgvārdu!

Fokusa atslēgas vārds pirmajā rindkopā

Vēl viens iemesls, kādēļ fokusa atslēgas vārds ir jāiekļauj pirmajā rindkopā, ir vienkārša psiholoģija. Cilvēki atpazīst meklēto vārdu un domā, ka atrodas īstajā vietā!

Apakšvirsraksti

Apakšvirsrakstiem jābūt pievilcīgiem, un tajos skaidri jānorāda zem tiem esošās rindkopas saturs. Apakšvirsraksti ļauj lasītājiem ātri skenēt jūsu tekstu un izlemt, vai viņi vēlas izlasīt visu rakstu (vai arī kuras tā daļas). Iesakām ievietot apakšvirsrakstu virs katras garākas rindkopas (vai virs tematiski līdzīgu rindkopu grupas).

Izmantojot dažādus SEO spraudņus, piemēram, Yoast SEO spraudni, tiek pārbaudīts, vai virsrakstos izmantojat savu fokusa atslēgas vārdu. 

Meklētājprogrammām ir noderīgi, ja virsraksts un apakšvirsraksts norāda, par ko būs runa teksta daļā. Neatkarīgi no tā, vai tie ir vai nav ranga faktors (un SEO speciālisti par to strīdas), apakšvirsrakstiem ir liela nozīme jūsu teksta struktūrā. Tāpēc Google, visticamāk, izmantos tos, lai noteiktu, par ko ir teksts.

Pamata teikumi

Pārliecinieties, ka rindkopas pirmais teikums ir vissvarīgākais, pamatteikums šajā rindkopā. Galu galā cilvēki, skenējot saturu, parasti izlasa katras jaunas rindkopas pirmo teikumu. Pārējie rindkopas teikumi papildina šo pirmo galveno teikumu. 

Iespējams, arī Google šiem teikumiem pievērsīs papildu uzmanību, lai noteiktu teksta tēmu. Ja iespējams, tās ir lieliskas vietas, kur izmantot atslēgvārdu. Ja rakstāt labi strukturētu rakstu un neatkāpjaties no tēmas, jūsu atslēgvārds dabiski parādīsies daudzos galvenajos teikumos. 

Secinājumi

Lai arī izveidot pareizi strukturētus, SEO un fokusa atslēgvārdiem atbilstošu tekstu nav viegli, tas atmaksājas visdažādākajos aspektos. Sākot strādāt pie šī meklētājprogrammu optimizācijas aspekta, iespējams, varēsiet mēnesī publicēt divus nevis četrus bloga ierakstus, bet noteikti būs tā vērts! Turklāt ar laiku šīs prasmes arvien uzlabojas, kā arī iespējams piesaistīt tekstu veidošanas speciālistus vismaz sākotnējā posmā, kas palīdzēs radīt SEO atbilstošu saturu.

Citi raksti

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk

Desmit svarīgākie jautājumi par Google piekrišanas režīmu v2

Kas ir Google piekrišanas režīms v2 (Google Consent Mode v2) un kāpēc tas ir obligāts priekšnosacījums veiksmīgai mārketinga stratēģijai ikvienam, kas izmanto Google reklāmas un Analytics 2024. gadā?

Uzzini vairāk

FCR Digital sāk testēt Google Ads lielāko jaunumu – Demand Gen

Digitālā mārketinga aģentūra FCR klientiem dažādās nozarēs sākusi piedāvāt Google Ads produktu Demand Gen. Jaunajā, ar mākslīgo intelektu darbināmajā rīkā, kas tika izstrādāts īpaši sociālo platformu reklāmdevējiem, ir iekļautas jaunas funkcijas, inventārs un ieskats.

Uzzini vairāk