Pirms izlemt, vai kaut ko lasīt, cilvēki mēdz skenēt tekstu. Pirms sākt lasīt tekstu līdz galam, viņi vēlas uzzināt, par ko ir jūsu teksts.
Dažām teksta daļām cilvēki īpaši pievērš uzmanību vai tās lasa, skenējot tekstu. Svarīgi ir virsraksti un apakšvirsraksti, kā arī teksta pirmā rindkopa. Taču arī katras jaunas rindkopas pirmie teikumi piesaista lasītāju uzmanību.
Tāpat kā cilvēki skenē tekstus noteiktā veidā, to dara arī Google. Sniegsim trīs piemērus, kā Google izmanto teksta struktūru, lai noteiktu vietnes rangu.
Ir vēl vairāki patenti, kuros ir norādes par teksta struktūras izmantošanu, lai saprastu saturu. Laika gaitā Google ir kļuvusi daudz labāka satura analīzē. Jo labāk rakstāt, jo vieglāk Google saprot jūsu saturu un tādējādi to ierindo augstāk savā reitingā.
Turklāt Google cītīgi strādā pie tā, lai patiesi saprastu valodu. Piemēram, 2019. gadā Google ieviesa BERT - dabiskās valodas apstrādes (NLP) modeli, kas palīdz Google labāk saprast valodu, lai piedāvātu atbilstošākus rezultātus.
Rakstu izveide ar skaidru struktūru pozitīvi ietekmē ranžēšanu arī cita iemesla dēļ. Labi strukturētiem tekstiem ir zemāks atteikumu īpatsvars un lielākas izredzes saņemt sociālo mediju uzmanību. Tas pats par sevi veicina augstāku vietu iegūšanu.
Ja vēlaties uzlabot teksta struktūru, jāpievērš uzmanība šiem aspektiem.
1. Teksta pirmā rindkopa.
2. Virsraksts un apakšvirsraksts.
3. Katras jaunas rindkopas pirmais teikums.
Pirmajā rindkopā ir skaidri jāformulē, par ko ir jūsu ziņa. Drukātajos tekstos rakstītājs parasti sāk ar kādu iesaistošu ievadu, bet, ja rakstāt tīmeklim, tam nav laika. Jums ir tikai dažas sekundes, lai pievērstu lasītāja uzmanību. Pārliecinieties, ka pirmajā rindkopā ir izklāstīts galvenais jūsu ziņojuma vēstījums. Tādējādi lasītājam būs viegli saprast, par ko ir jūsu ziņa, un jūs pastāstīsiet Google, par ko ir jūsu ziņa. To dēvē arī par apgrieztās piramīdas stilu. Neaizmirstiet pirmajā rindkopā ievietot savu fokusa atslēgvārdu!
Vēl viens iemesls, kādēļ fokusa atslēgas vārds ir jāiekļauj pirmajā rindkopā, ir vienkārša psiholoģija. Cilvēki atpazīst meklēto vārdu un domā, ka atrodas īstajā vietā!
Apakšvirsrakstiem jābūt pievilcīgiem, un tajos skaidri jānorāda zem tiem esošās rindkopas saturs. Apakšvirsraksti ļauj lasītājiem ātri skenēt jūsu tekstu un izlemt, vai viņi vēlas izlasīt visu rakstu (vai arī kuras tā daļas). Iesakām ievietot apakšvirsrakstu virs katras garākas rindkopas (vai virs tematiski līdzīgu rindkopu grupas).
Izmantojot dažādus SEO spraudņus, piemēram, Yoast SEO spraudni, tiek pārbaudīts, vai virsrakstos izmantojat savu fokusa atslēgas vārdu.
Meklētājprogrammām ir noderīgi, ja virsraksts un apakšvirsraksts norāda, par ko būs runa teksta daļā. Neatkarīgi no tā, vai tie ir vai nav ranga faktors (un SEO speciālisti par to strīdas), apakšvirsrakstiem ir liela nozīme jūsu teksta struktūrā. Tāpēc Google, visticamāk, izmantos tos, lai noteiktu, par ko ir teksts.
Pārliecinieties, ka rindkopas pirmais teikums ir vissvarīgākais, pamatteikums šajā rindkopā. Galu galā cilvēki, skenējot saturu, parasti izlasa katras jaunas rindkopas pirmo teikumu. Pārējie rindkopas teikumi papildina šo pirmo galveno teikumu.
Iespējams, arī Google šiem teikumiem pievērsīs papildu uzmanību, lai noteiktu teksta tēmu. Ja iespējams, tās ir lieliskas vietas, kur izmantot atslēgvārdu. Ja rakstāt labi strukturētu rakstu un neatkāpjaties no tēmas, jūsu atslēgvārds dabiski parādīsies daudzos galvenajos teikumos.
Lai arī izveidot pareizi strukturētus, SEO un fokusa atslēgvārdiem atbilstošu tekstu nav viegli, tas atmaksājas visdažādākajos aspektos. Sākot strādāt pie šī meklētājprogrammu optimizācijas aspekta, iespējams, varēsiet mēnesī publicēt divus nevis četrus bloga ierakstus, bet noteikti būs tā vērts! Turklāt ar laiku šīs prasmes arvien uzlabojas, kā arī iespējams piesaistīt tekstu veidošanas speciālistus vismaz sākotnējā posmā, kas palīdzēs radīt SEO atbilstošu saturu.
Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairākSasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.
Uzzini vairāk