FCR logo

Blogs

Kā veicināt biznesa attīstību, analizējot apmeklētāju rīcību mājas lapā?

Lai veiksmīgi attīstītu biznesu,svarīgi ir zināt savu potenciālo klientu intereses un darbības mājas lapā. Viens no efektīvākajiem informācijas ieguves avotiem ir uzņēmuma mājas lapa. Tā ir kā spogulis, kas var palīdzētizprast potenciālo klientu rīcību, un līdz ar to būtiskākās pārdošanas problēmas un izaicinājumus. Kā pārvērst mājas lapu par ienesīgu pārdošanas kanālu?

Lai uzlabotu pārdošanu un novērstu problēmas, uzņēmumam ļoti būtiski ir rast atbildes uz šiem jautājumiem.

  1. Vai potenciālie klienti uzņēmuma mājas lapā sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķus?
  2. Kādi ir apmeklētāju soļi, rīcība mājas lapā?
  3. Kādi šķēršļi apgrūtina veiksmīgu mājas lapas indeksēšanos Google meklētājprogrammā?

Ja kādā no šiem punktiem ir nepilnības, tas var negatīvi ietekmēt gan pārdošanas procesu, gan uzņēmuma reputāciju, tādēļ ļoti svarīgi ir šos aspektus izvērtēt un izprast. To var paveikt, izmantojot divus bezmaksas rīkus – Google meklētājprogrammas Google meklēšanas konsoli un Google Analytics programmu, kas ir lielisks rīks, lai analizētu apmeklētāju uzvedību un rīcību mājas lapā.

Kā novērtēt, vai mājas lapas apmeklētāji sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķus?

Uz šo jautājumu pilnīgāko atbildi var gūt analizējot Google Analytics statistiku par mājas lapas apmeklētājiem. Lai to paveiktu, Google Analytics programmā ir jānosaka precīzi izmērāmi mērķi. Piemēram, tas var būt kontaktu sadaļas apmeklējums, kontaktu veidlapas aizpildīšana, e-veikala pirkumi.

Ja Jums nav pieredzes vai zināšanu, kā mājas lapai pievienot Google Analytics kodu, iestatīt mērķu izsekošanu un statistiku, palūdziet to Jūsu mājas lapas izstrādātājam vai digitālā mārketinga speciālistam.

Lai izvērtētu, vai mājas lapas apmeklētāji sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķis, vispirms atrodiet attiecīgo pārskata ziņojumu. Dodieties uz Acquisition -> All Traffic -> Kanāli.

Efektivitātes mērījumi.

Šajā pārskatā ir redzami dažādi efektivitātes mērījumi, piemēram, sesijas, lietotāji, kā arī mājas lapas apmeklētāju uzvedības un kvalitātes rādītāji, piemēram, atlēcienu skaits, sesijas vidējais ilgums, mērķu izpildes skaits (mērķa sasniegšana) un mērķa reklāmguvumu līmenis. Mērķa reklāmguvumu līmenis uzrāda, vai klienti mājas lapā sasniedz mārketinga kampaņā izvirzītos mērķus.

Reklāmguvumu līmenis (atkarībā no avota) mēdz būt atšķirīgs, jo apmeklētāju efektivitātes mērījumi tiek veikti dažādos līmeņos un posmos.

Augstākie reklāmguvumu rādītāji pārsvarā tiek sasniegti palielinot plūsmu no meklētājprogrammām – no organiskās meklēšanas sistēmas, kā arī maksas reklāmām  (Pay Per Click). Izmantojot tīmekļa vietnes optimizāciju, piemēram, SEO un PPC, šie divi kanāli visbiežāk nodrošina mājas lapai kvalitatīvāko apmeklējumu, jo šīs meklētājsistēmas pamatā izmanto cilvēki, kas ir visvairāk gatavi (nobrieduši) veikt pirkumu. Atkarībā no konkurences, šiem kanāliem visbiežāk ir salīdzinoši augsts konversiju līmenis 5-15%. Ja mājas lapā reklāmguvumu līmenis ir zemāks par 5% (tas nozīmē, ka no 100 cilvēkiem tikai 5 ir izrādījuši pastiprinātu interesi, uzdodot jautājumu vai pat veicot pirkumu). Tas var liecināt, par zināmām problēmām, piemēram, mājas lapa nav optimizēta, iespējams Google reklāmas kampaņā nav izvirzīti mērķi vai arī mājas lapā ir kādi citi šķēršļi, kas liedz sasniegt mērķus.

Zinot Jūsu mājas lapas reklāmguvumu līmeni un darījumu aptuveno vērtību, ar Google Test My Site, ir iespējams izvērtēt konkurentu mājas lapu kvalitāti un efektivitāti, atbilstoši tam veikt optimizāciju.

Google Analytics un Google meklēšanas konsole ir vērtīgi rīki, lai uzlabotu Jūsu mājas lapas efektivitāti un produktivitāti.

Citi raksti

Kas ir atbildes meklētāja optimizācija (AEO)? Seši soļi vēl labākai sasniedzamībai

Daudzi būs ievērojuši, ka meklētājprogrammās rezultātu saraksta sākumā parādās īsas, konkrētas atbildes uz meklēto jautājumu. Arī pats pieprasījums kļūst arvien garāks, pierodam uzdot meklētājam paplašinātu jautājumu līdzīgi kā citiem mākslīgā intelekta vadītiem rīkiem.

Uzzini vairāk

Kā atklāt slēptos 50% no mārketinga ROI

Iedomājieties, ka sākat likt krāšņu puzli, rūpīgi savienojot katru gabaliņu. Bet, kad pēdējie fragmenti ir atrasti, jūs to pametat, atstājot attēlu nepabeigtu. Šodienas ekonomiskajā situācijā to pastāvīgi redzam reklāmas nozarē, ja atļaujamies ignorēt ilgtermiņa ieguvumus.

Uzzini vairāk

Bluesky iekaro lietotāju mīlestību. Kā to izmantosim digitālajā mārketingā?

Sociālie plašsaziņas līdzekļi ir kļuvuši par aizvien sadrumstalotāku un pretrunīgāku tirgu. Zīmoli tagad meklē alternatīvas platformas, kas piedāvā autentiskas un taustāmas iesaistīšanās iespējas, lai paplašinātu savu digitālo ietekmi.

Uzzini vairāk