FCR logo

Blogs

Kā mākslīgais intelekts maina SEO par labu cilvēkam

Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.

Liela daļa no tā, ko daudzi no mums kā SEO speciālisti dara un uzskata par standarta praksi, ir balstīta uz meklētājprogrammu algoritmiem, kas būtībā ir cilvēku programmētu noteikumu saraksts. 

Atslēgvārdu izpēte joprojām noder, bet...

Ja nepieciešams izveidot jaunu rakstu vietnei, visticamāk, sāksiet ar atslēgvārdu izpēti, jo mēs zinām: lai meklētājprogrammā rezultāts parādītos kā atbilstošs, jāveido saturs, kurā pamatīgi aptverta tēma un izmantoti atslēgvārdi, kas ir semantiski saistīti ar jūsu tēmu. Bet daudz kas ir mainījies!

Liela daļa satura, kas mūsdienās pieejams tīmeklī, ir radīta šādi:

  • atslēgvārdu izpēte, lai noskaidrotu, ko ir uzrakstījuši jūsu konkurenti;
  • tiek izveidots saturs, kas ir līdzīgs, bet, iespējams, nedaudz labāks vai visaptverošāks nekā konkurentu saturs;
  • atslēgvārdu izpēte, lai redzētu, ko citi cilvēki ir aprakstījuši, bet jūs neesat iekļāvuši;
  • vēl vairāk satura, lai atbildētu uz šiem jautājumiem, pat ja Google līdzīgs saturs jau ir.

Šajā procesā nekas neliek mums radīt saturu, kas patiešām ir oriģināls, izteiksmīgs un būtiski noderīgāks par tiešsaistē jau pieejamo. Bet tieši to Google vēlas apbalvot ar augstāku reitingu!

SEO aģentūra bieži katru mēnesi pavada daudzas stundas, lai uzlabotu vietnes tehnisko SEO, uzlabotu iekšējo saišu struktūru vai, iespējams, iegūtu ārējās saites un pieminējumus. Tās visas ir lietas, kas, iespējams, var palīdzēt tīmekļa vietnei meklētājprogrammai izskatīties labāk.

Tās ir pareizas darbības, un dažas no tām var palīdzēt uzlabot vietnes rādītājus. Tomēr, visticamāk, šīs lietas nepadarīs lapas saturu ievērojami noderīgāku meklētājiem, ko Google atkal vēlas novērtēt.

Tas nenozīmē, ka tehniskā SEO ir mirusi. Schema joprojām var darīt brīnumus, lai palīdzētu Google saprast jūsu uzņēmumu, jo īpaši jaunam uzņēmumam. Dažās vertikālās jomās tehniskie uzlabojumi sniegs pietiekamu atdevi, lai uzlabotu reitingu.

Domāšanas veida maiņa – atpakaļ pie būtiskā

Jaunākā situācija prasa domāšanas veida maiņu. Pamatā var teikt, ka līdz šim SEO speciālistiem visvairāk rūpējis, kā izpelnīties Googla algoritma, nevis meklētāju – cilvēku – vajadzības. Bet SEO speciālisti tagad ir sapratuši šo domāšanas veidu. Tas, ko lietotāji dara mūsu vietnēs, ir ārkārtīgi svarīgi. Tieši lietotāju darbības būtiski ietekmē Google klasifikāciju.

Vēsturiski esam uztvēruši Google norādījumus par noderīga satura veidošanu kā kontrolsarakstu, kurā uzskaitītas lietas, ko mēs varam darīt, lai panāktu reitinga uzlabošanos.

Autora biogrāfija? Plusiņš. Labs, aprakstošs virsraksts? Plusiņš. Pieredzes apliecinājums? Informācijas ieguve? Vēl viens plusiņš. Ikviena grāmata par noderīga satura veidošanu sniedz jums vairākus šādus pārbaudes sarakstus. Jūs varat redzēt uzlabojumus, strādājot ar šiem kontrolsarakstiem.

Bet izrādās, ka tas, ko mums deva Google, nebija kritēriju saraksts, kas jāanalizē, bet mājiens, ka sistēmas ir veidotas tā, lai apbalvotu tos informācijas veidus, kurus cilvēki parasti uzskata par noderīgiem un uzticamiem. Kādi tie ir?

Tātad tas nav kontrolsaraksts, bet gan saraksts ar to, ko meklētāji – cilvēki – mēdz atzīt par noderīgu. Algoritms ir veidots tā, lai atalgotu to, kas patīk meklētājiem (nevis robotiem). Piemēram, autora biogrāfija nav ranga faktors, taču daudzās vertikālēs jūsu autoru pieredzes demonstrēšana ir tas, kas lietotājiem patīk.

Core web vitals, metrikas, ko izmanto, lai novērtētu ielādes laiku un citas līdzīgas lietas, agrāk bija rādītāji, uz kuriem mēs tiecāmies. Patiesībā iemesls, kāpēc mēs strādājam, lai uzlabotu galvenos rādītājus, ir tas, ka lietotājiem parasti patīk lapas, kas ātri ielādējas un ir saprotamas.

Nav tā, ka Google ir kontrolsaraksts vai rezultātu tabula, kad runa ir par katras lapas kvalitāti. Google precīzi nezina, kāds ir jūsu saturs un vai tas ir kvalitatīvs. Jau iepriekš runājām, ka meklēšana ir sarežģīta mākslīgā intelekta vadīta sistēma, kas cenšas paredzēt, ko meklētāji uzskatīs par noderīgu.

Uz cilvēkiem vērsts saturs. Un izņēmumi

Ja jūs patiešām veidojat saturu, kas vērsts uz cilvēkiem, tas jau dabiski atbildīs Google noderīga satura ieteikumiem.

Ja jūs zināt, kādas ir jūsu auditorijas vajadzības, un zināt, kādi ir tās jautājumi, un radāt saturu, kas atbild uz šiem jautājumiem, jūs esat ceļā uz to, lai radītu tādu cilvēkiem noderīgu saturu, kādu Google vēlas atbalstīt.

Tas ir saturs, ko radījuši cilvēki ar reālu pieredzi par attiecīgo tematu. Veikals, kas pārdod produktu reāliem klientiem, visticamāk, radīs noderīgu saturu, sniedzot cilvēkiem padomus par šo produktu. Persona, kas profesionāli konsultē par kādu tēmu, visticamāk, radīs svaigu saturu, kas izprot šīs auditorijas aktuālās vajadzības.

Kā mācās Google MI

Izrādās, ka Google zina, kas cilvēkiem ir noderīgs, jo signāli no katras meklēšanas mijiedarbības tiek ievadīti mašīnmācīšanās sistēmās ar vienu mērķi – lai sistēmas iemācītos, kā vislabāk sadarboties, lai meklēšanas lietotājam sniegtu informāciju, kas viņam, visticamāk, būs noderīga.

Šim likumam ir izņēmumi: dažkārt autoritāte var pārspēt pieredzi. To var redzēt, kad tāda tīmekļa vietne kā Forbes ir ierindota augstā pozīcijā. Šajā gadījumā Forbes, visticamāk, tiek uzskatīts par vietni, kurai lietotāji uzticas, jo tā ir vispārēja autoritāte žurnālistikas jomā. Kamēr meklētāji ar savu uzvedību norāda, ka ir apmierināti, tā turpinās ieņemt augstu pozīciju. Kad tas paredzami mainīsies, gaidāmas izmaiņas arī meklēšanas rezultātos. 

Nākamajā sadaļā mēs runāsim par to, kas vēl pavisam nesen SEO speciālistiem lielākoties nebija zināms, - cik daudz Google izmanto lietotāju iesaistes signālus.

Izrādās, ka Google zina, kas ir tas, kas cilvēkiem ir noderīgs, jo signāli no katras meklēšanā notikušās mijiedarbības tiek ievadīti atpakaļ mašīnmācīšanās sistēmās ar vienu mērķi - lai sistēmas iemācītos, kā vislabāk sadarboties, lai radītu meklētājam uzrādītu informāciju, kas viņam, visticamāk, būs noderīga.

Citi raksti

Kā mākslīgais intelekts maina SEO par labu cilvēkam

Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.

Uzzini vairāk

SEO: Kā vietnes rangu Google ietekmē sociālie mediji

Sociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!

Uzzini vairāk

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk