FCR logo

Blogs

Internacionālā biznesa attīstība - tirdzniecības uzlabošana

Kompānija Google kopā ar Euromonitor veica aptauju, kurā piedalījās 6000 pircēji no dažādām Eiropas valstīm. Aptaujas mērķis bija noskaidrot pircēju tiešsaistes uzvedību iepērkoties ārzemju interneta veikalos, un saprast, kas palīdz vai traucē veikt šos pirkumus.

Pēdējo piecu gadu laikā sešās Eiropas valstīs (Polija, Vācija, Itālija, Nīderlande, Spānija, Lielbritānija) pārrobežu iepirkšanās pieauga vairāk kā divas reizes. 2020. gadā šī tendence turpināja augt vēl straujāk pateicoties pandēmijas laikam. Cilvēki biežāk sāka iepirkties tiešsaitē, un minēto valstu pārrobežu pārdošanas apjomi sasniedza 30 miljardus eiro.

Pārrobežu (cross-border) tirdzniecības uzlabošana

Neskatoties uz to, ka pircēji bieži vien atrod labākus piedāvājumus ārzemju e-veikalos, pirkumi tomēr bieži vien tiek veikti vietējā tirgū. Kāpēc tā? Apskatīsim dažas problēmas, kas cilvēkus attur no pirkumiem citu valstu e-veikalos. 

1.   Piegādes laiks 

Piegādes ātrumam ir liela nozīme lēmuma par pirkumu pieņemšanā. Pārsvarā pircēji dod priekšroku ātrākām piegādēm, taču būs gatavi gaidīt ilgāk, ja tiks piedāvātā zemāka cena. Vidējā statistika liecina, ka pircēji ir gatavi gaidīt trīs dienas ilgāk, ja preces cena būs par 30% zemāka. Tirgotājiem, kuri piedāvā garāku piegādes laiku, būtu jāsamazina cenas, lai saglabātu konkurētspēju.

Padoms tirgotājiem

Piedāvājot ātrāku piegādes laiku, nekā Jūsu uzņēmums spēj nodrošināt, var piesaistīt klientu sākotnējam pirkumam. Taču, ja apsolītais netiks pildīts, tas krasi samazinās otreizējā pirkuma iespēju. Piedāvājiet vairākas piegādes iespējas parunikālām cenām!

2. Mājaslapa svešvalodā 

Potenciālos klientus var atturēt tādas mājas lapas un e-veikali, kuru saturs ir citā valodāvai cenas norādītas svešā valūtā. Sākotnēji zemākas cenas piedāvājums var palīdzēt pārvarēt radušās neērtības, tomēr ilgtermiņā cilvēki izvēlās vietnes viņiem saprotamā valodā un valūtā. 

Padoms tirgotājiem

Pārliecinieties, ka jūsu vietne ir lokalizēta, lai jūsu e-veikala lietotāji pirkumus varētu veikt ērti un viekārši. Daži lokalizācijas funkciju piemēri: lapas saturs dzimtajā valodā, pazīstamas norēķinu un piegādes iespējas, cenas uzrādītas vietējā valūtā.

3.Kvalitāte un uzticēšanās

Patērētāji vēlas iepirkties pie tirgotājiem, uz kuriem viņi var paļauties. Pat, ja ir bijis nepiemērots (nederīgs izmērs) vai sliktas kvalitātes produkts, tirgotājs, nodrošinot labu preču atgriešanas procesu un garantijas, saglabās lojalitāti savu pircēju acīs. 

Padoms tirgotājiem

Mazumtirgotāji var veidot patērētāju uzticību, piedāvājot vieglu preču atgriešanas procesu, skaidri paziņojot par produktu garantijām, piedāvājot kvalitatīvus produktus un laika gaitā pierādot to ar klientu atsauksmēm. 

Aura Leimontaite asociētais konsultants

Euromonitor International un Michał Protasiuk Google pētījumu vadītājs

Citi raksti

Kā mākslīgais intelekts maina SEO par labu cilvēkam

Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.

Uzzini vairāk

SEO: Kā vietnes rangu Google ietekmē sociālie mediji

Sociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!

Uzzini vairāk

B2B: Meta Reklāmas kā alternatīva LinkedIn

Sasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.

Uzzini vairāk