Google Analytics reforma 2023. gada 30. jūnijā izbeigs Universal Analytics (UA) darbību, kas nozīmē, ka pēc 2023. gada 1. jūlija UA vairs netiks vākti nekādi dati. Google uzņēmumu versijas GA360 lietotājiem pāreja būs jāveic līdz 2024. gada 30. jūnijam.
GA4 ir jaunākā Google analītikas platformas iterācija, un tas ir pilnīgi jauns analītikas risinājums, kas izstrādāts, lai atbalstītu Google analītikas pārskatu sagatavošanu nākotnē.
Tajā tiek apkopoti gan vietnes, gan lietotnes dati, un sesijas datu vietā tiek izmantoti uz notikumiem balstīti dati, nodrošinot visaptverošāku un uz lietotāju orientētu pieeju vietnes veiktspējas analīzei, tādējādi uzlabojot klientu ceļojumu.
GA4 ietver arī privātuma kontroli, uzlabotas pārskatu veidošanas iespējas un atbalstu starpierīču mērījumiem īpašumu līmenī.
Jāatzīmē: lai gan GA4 būs pieejamas visas no UA apkopotās metrikas, var būt atšķirības datu mērīšanas veidā.
Piemēram, UA sistēmā mērķi tiek ieskaitīti tikai vienu reizi, ja lietotājs sesijā veic vairāk nekā vienu konversiju, savukārt GA4 sistēmā mērķi tiek ieskaitīti katru reizi, kad notiek konversija, pat ja vienā sesijā notiek vairāk nekā viena konversija. Tas nozīmē, ka mērķu rādītāji GA4 var būt augstāki nekā UA.
Turklāt arī apmeklējumi un lapu skatījumi abās versijās var atšķirties. Lai gan abās versijās lapas skatījums tiek reģistrēts vienādi (katru reizi, kad tiek ielādēta vai pārlādēta tīmekļa vietnes lapa), sesijas definīcija ir mainījusies.
GA4 definē sesiju kā mijiedarbību grupu, kas notiek tīmekļa vietnē noteiktā laika posmā, bet tagad tā ietver arī citus faktorus, piemēram, iesaistīšanos un lietotāja uzvedību.
Piemēram, ja lietotājs apmeklē tīmekļa vietni un aplūko trīs lapas, mijiedarbojas ar daļu no tīmekļa vietnes satura un pavada tīmekļa vietnē ievērojamu laika periodu, tas tiks uzskatīts par trīs lapu skatījumiem un vienu sesiju.
Lai gan UA un GA4 sniegtie rādītāji būs atšķirīgi, salīdzinot UA un GA4 sniegtos rādītājus, vislabāk ir pārskatīt visus iestatījumus, lai pārliecinātos, ka tie ir saskaņoti, lai līdz minimumam samazinātu atšķirības starp abām versijām.
Pārbaudāmie iestatījumi var ietvert IP filtrēšanu, citus UA ieviestos filtrus, to, kā apakšdomēni tiek iekļauti vai izslēgti ziņojumos, novirzīšanas izslēgšanas sarakstu izmantošanu un sesijas laika ierobežojumus.
Mašīnmācīšanās integrēšana GA4 ļauj automātiski identificēt modeļus un tendences tīmekļa vietņu datos, tādējādi uzņēmumiem ir vieglāk pamanīt iespējas un pieņemt uz datiem balstītus lēmumus.
Piemēram, uzņēmumi var izveidot segmentus augstas vērtības klientiem, kas var ietvert lietotājus, kuri ir veikuši pirkumu vai izpildījuši kādu konkrētu uzdevumu.
Tikko pārgājāt no Universal Analytics vai esat jauns Google Analytics lietotājs, kas tikko izveidojis jaunu GA4 īpašumu? Redzat, ka kontā ieplūst dati, un pārskatos redzat vēlamos mērāmos notikumus, tāpēc domājat, ka viss ir sagatavots.
Tomēr, veicot turpmāku pārbaudi, varat pamanīt, ka kaut kas šķiet nepareizi. Var rasties jautājums, vai ir kaut kas tāds, ko neesat pārbaudījis GA4 iestatīšanas laikā un kas varētu traucēt jūsu datiem, vai varbūt vienkārši nezināt, kur to meklēt.
Pareizai konfigurācijai vienmēr jābūt pirmajam solim, izveidojot jaunu īpašumu. Tāpat kā ar jebkuru mūzikas instrumentu, vispirms tas ir pareizi jāsaskaņo, lai nodrošinātu, ka tas skaisti atskaņos notis. Tas pats attiecas arī uz Google Analytics 4 īpašuma izveidi, ja vēlaties iegūt labākos iespējamos rezultātus un precīzus datus.
Šie ir iestatījumi, kuriem jāpievērš uzmanība, iestatot Google Analytics 4:
Apskatīsim mūsu GA4 īpašumu. Google Analytics konta administratora sadaļā redzēsiet konta arhitektūru. Kreisajā pusē ir ar kontu saistītie iestatījumi. Labajā pusē ir viss, kas saistīts ar īpašumu.
Vispirms apskatīsim konta iestatījumus. Šajā sadaļā redzami tādi pamatiestatījumi kā konta nosaukums un uzņēmējdarbības valsts, kā arī daži Datu kopīgošanas iestatījumi.
Pamata un datu kopīgošanas iestatījumi konta iestatījumos. Ja nepieciešams nodrošināt piekļuvi Google tehniskajiem speciālistiem vai tirdzniecības pārstāvjiem, varat vienkārši atzīmēt attiecīgi Tehniskā atbalsta un Konta speciālistiem. Konta piekļuves pārvaldības iestatījumi: šī sadaļa ir būtiska, jo šeit varat saprast, kas pārvalda jūsu kontu un kam ir piekļuve jūsu īpašībām.
Jūs redzēsiet lietotāju sarakstu, viņu e-pasta adreses, kā arī lomas un datu ierobežojumus, kas šiem lietotājiem ir pār šo kontu. Ja vēlaties piešķirt piekļuvi vairākiem lietotājiem, varat tos pievienot vai nu individuāli, vai visus uzreiz, pievienojot lietotāju grupas.
Šeit jūs pievienosiet lietotāja e-pasta adresi un pēc tam piešķirsiet lietotājam lomu. Lietotāja e-pasta adreses pievienošana un lomas piešķiršana – GA4 ir lieliska lieta, ka tagad varat ierobežot datus, kurus šis konkrētais lietotājs var skatīt. Jums ir iespēja paslēpt gan izmaksu, gan ieņēmumu rādītājus.
Datu ierobežojumi jaunajam lietotājam – tas ir noderīgi, ja, piemēram, jaunam praktikantam nevēlaties rādīt visus datus. Jūs varat tos vienkārši paslēpt, atzīmējot šīs opcijas.
Pārejam pie aizraujošākās mūsu Google Analytics 4 iestatījumu pārbaudes daļas, proti, īpašumu iestatījumiem.
Piekļuve īpašumu iestatījumiem: tiek parādīts īpašuma nosaukums, nozares kategorija, ziņošanas laika zona un valūta. Lielāko daļu šeit norādīto iestatījumu ir svarīgi pārbaudīt, jo tie tieši ietekmē pārskatos redzamos datus.
Īpašuma nozares kategorijas maiņa. Pārejot uz cilni Pārskati, jūs pamanīsiet, ka pārskatu saskarne tiks pielāgota jūsu izvēlētajai nozarei. Šeit ir jauna atskaišu kolekcija Spēles.
Parasti jūs izvēlaties tās vietas laika zonu un valūtu, kurā atrodas jūsu uzņēmuma galvenā mītne, taču, iespējams, jūsu gadījums ir citāds un jūs mērķējat uz citu vietu. Šo sadaļu vienmēr jāpārbauda divreiz, jo tas tieši ietekmē jūsu pārskatos uzrādītos datus!
Google rokasgrāmata GA4 lietotājiem!
Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairākSasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.
Uzzini vairāk