Pirms pievērsīsimies mārketinga tendenču prognozēm 2023. gadam, īsi apkoposim pēdējo 12 mēnešu būtiskākās norises. Pagaidām nekas seismisks, taču satricinājumi noteikti bija.
Sociālo mediju fenomens "TikTok " no pandēmijas laikmeta mēmu mašīnas kļuvis par spēku, ar kuru jārēķinās. Patiesībā 2022. gadā daļa analītiķu pieļāva, ka "TikTok " apsteidzis "Google" kā pasaulē dominējošā meklētājprogramma.
Vai meklēšanas gigantam tuvojas gals? Domājams, skaļie virsraksti nedaudz pārspīlē "Google" bojāeju. Un nav šaubu, ka "Google" joprojām ir vieta, kur pasaule dodas, lai rastu atbildes uz ārkārtīgi daudziem neskaidriem jautājumiem.
Runājot par "Google", 2022. gadā tika ieviests noderīga satura atjauninājums. Lielas pārmaiņas SEO speciālistiem, un daudzi no mums tās bija gaidījuši. Atjauninājums solīja, ka patiesi noderīgs saturs tiks apbalvots, un vietnes, kurās izmanto novecojušas stratēģijas (pārspīlētu atslēgvārdu skaitu, nekorektas atpakaļsaites), var tikt sodītas.
It kā nepietiktu virsrakstu par gaidāmo globālo bojāeju, ko izraisa klimata pārmaiņas, recesija vai iespējamais kodolkarš, arī tehnoloģiju pasaule ir piedzīvojusi savu satricinājumu.
"Twitter" beidzot pārpirka Īlons Masks, un 80% darbinieku atstāja "tviteri". Marka Zakerberga "metaverss", šķiet, noveda pie tā, ka 11 000 darbinieku zaudēja darbu. Un tā ir tikai aisberga virsotne, jo 2023. gadā gaidāma tūkstošiem tehnoloģiju nozares darbinieku atlaišana, kas daudziem speciālistiem liek aizdomāties par nākotni. Ak, un Donalds Tramps ir atgriezies "Twitter". Secinājumi – jūsu ziņā.
Gan "Google", gan "Facebook" ir pievērsuši lielu uzmanību video reklāmu popularitātes palielināšanai. "TikTok" uzplaukums nav palicis nepamanīts abiem Silīcija ielejas milžiem, un pastiprināta uzmanība īsformāta video bijusi pievērsta vismaz kopš 2020. gada pandēmijas.
Izmaiņu piemēri: "Google" pievieno automātisko subtitru funkciju video reklāmām, piedāvā video veidnes svētku sezonas mārketingam un pievieno rīkus, kas palīdz veidot video reklāmas, piemēram, "Google Ads Reach Planner".
Attēlu izmantošanu meklēšanas rezultātos, gan maksas, gan organiskajos, "Google" faktiski sāka 2019. gadā, un beidzot tā kļuva par realitāti 2021. gadā. Tomēr 2022. gadā tā kļuvusi par vispārēju praksi. Tāpēc tagad piesaistīt auditorijas uzmanību ar pārsteidzošiem vizuālajiem attēliem ir vēl svarīgāk.
It kā dzīves dārdzības krīze un gaidāmā lejupslīde vēl nebūtu pietiekami smaga, šķiet, ka viltus reklāmas klikšķi izšķērdē vairāk jūsu naudas nekā jebkad agrāk. Uzņēmuma "Cheq" pētījumā konstatēts, ka 2022. gadā krāpnieciskās datplūsmas izmaksas ir pieaugušas līdz 61 miljardam ASV dolāru.
Šī nauda nāk no jūsu reklāmām, uz kurām bieži vien klikšķina roboti vai cita reklāmguvumus neradoša datplūsma. Un šī nauda pēc tam nonāk pie krāpnieciskiem izdevējiem vai uzņēmumu konkurentiem, kas jūsu reklāmas izsit no pirmās vietas. Viltīgi, ļauni, ienesīgi.
Tā tas bija 2022. gadā. Kurp digitālais mārketings virzīsies 2023. gadā?
Mākslīgā intelekta satura ģeneratori mūsdienās ir diezgan izplatīti. Sākot ar Jasper un beidzot ar Copy.ai – fakts, ka tie vispār pastāv, vēl pirms dažiem gadiem šķita mazliet pārspīlēts.
Lai gan "Google" ir paziņojis, ka AI saturs ir pretrunā ar vadlīnijām, patiesība ir tāda, ka tik un tā neviens neizmanto tikai un vienīgi AI ģenerētu saturu. Tāpēc, lai gan blogeri un sociālo plašsaziņas līdzekļu autori tagad priecājas par to, cik viegli kļuvis papildināt blogus, visticamāk, tas kļūs arī par PPC mārketinga galveno sastāvdaļu.
PPC mārketinga speciālisti jau tagad redz mākslīgā intelekta satura priekšrocības, sākot no virsrakstu rakstīšanas un beidzot ar klikšķināmu aprakstu ģenerēšanu.
Papildus tam šī raksta tapšanas laikā OpenAI ir laidusi klajā jaunu tērzēšanas rīku GPT Chat, ko izmanto AI saturam. Lai gan tas radīts tikai nesen, 2022. gada decembrī, tas jau tagad izceļ mākslīgā intelekta spēku un potenciālu satura radīšanā.
Kopsavilkums: mākslīgais intelekts satura veidošanai, tostarp PPC reklāmu veidošanai, 2023. gadā kļūs arvien populārāks.
Uzņēmums "Meta" ieguldījis daudz naudas metaversa izveidē. Patiesībā viņi ir tik pārliecināti par tās panākumiem, ka mainīja savu nosaukumu no "Facebook" uz "Meta".
Vai metaverss būs daļa no jūsu mārketinga stratēģijas 2023. gadā? Vai 2023. gadā būs nepieciešams izveidot reklāmas metaversam?
Godīgi sakot, tas izskatās maz ticams.
Metaverss nav vētraini pārņēmis pasauli, un galvenās metaversa "pasaules", kas piesaista apmeklētājus, ir spēles Decentraland, Roblox, The Sandbox un Axie Infinity. Īsāk sakot, tās ir spēles, un to auditorija lielā mērā ir Z paaudzes spēlētāji.
"Facebook" piedāvā savas "Horizon Worlds", taču regulāro lietotāju ir bijis mazāk, nekā gaidīts, un šobrīd neizskatās, ka mēs visi dzīvosim metaversā uz pilnu slodzi.
Tomēr, neskatoties uz to, metaversam, iespējams, būs zināma ietekme uz programmatūras nākotni. Gaidāms, ka tuvākajos gados būs vairāk AI, kā arī programmatūras, kas izmanto metaversa imersīvos elementus, lai mūs labāk iesaistītu tādās lietās kā iepirkšanās.
Izmēģināt virtuālo apģērbu ar savu avatāru un pēc tam saņemt reālas lietas ar piegādi uz mājām? Pirms rezervācijas virtuāli apskatīt savu brīvdienu kūrortu? Un, būsim godīgi, iespējams, ir dažādi metaversa lietojumi, par kuriem mēs vēl neesam pat iedomājušies... Modes zīmoli jau izmanto metaversu, piedāvājot tiešsaistes modes skates. Un atcerieties, ka mārketinga speciālisti tagad koncentrējas uz Z-Z paaudzi.
Kopsavilkums: lai gan metaverss, kādu mēs to pazīstam šodien, 2023. gadā, šķiet, nedominēs, tomēr ir elementi, kurus, visticamāk, sāks izmantot programmatūras izstrādē un mārketingā.
Mārketinga speciālistiem būs nepieciešams, lai vairāk viņu iegūto datu piederētu viņiem. Datu īpašumtiesības jau gadiem ilgi bijis aktuāls temats, un 2023. gadā tam, visticamāk, tiks pievērsta galvenā uzmanība. "Google" 2021. gadā apsolīja pakāpeniski atcelt trešo pušu sīkfailus; "Apple" uzlikuši lielu ierobežojumu "Meta" iespējām izsekot lietotājus visā internetā; un pieaug reklāmas bloķētāju skaits.
Nemaz nerunājot par to, ka regulatori ir pievērsuši uzmanību tam, kā tehnoloģiju pasaule apstrādā datus. Sagaidiet vēl vairāk satricinājumu 2023. gadā un vēlāk...
Ņemot vērā visus šos traucējumus, kas skar mārketinga rīku komplektu, labākais veids, kā pārvaldīt savu mārketingu 2023. gadā, ir vākt un pārvaldīt savus datus.
Priekšrocības, ko sniedz mārketinga datu īpašumtiesības, nozīmē, ka jūs varat veidot efektīvākas mārketinga kampaņas gan meklēšanas, gan sociālajos tīklos. Īpaši, ja izmantojat "Facebook" reklāmu, kur atkārtota mērķauditorijas atlase var būt īpaši efektīva.
Tātad, kā 2023. gadā izmantot savus datus mārketingam?
Dažas no vecajām pieejām joprojām darbojas, piemēram, e-pasta sarakstu veidošana, izmantojot bezmaksas izmēģinājumus, bezmaksas lejupielādes vai piekļuvi tīmekļa semināriem vai citiem bezmaksas resursiem.
Pievienojot savai vietnei pielāgotu izsekošanas pikseli, varat arī iegūt lielisku ieskatu par saviem apmeklētājiem un viņu aktivitātēm tiešsaistē. To var salīdzinoši viegli izdarīt, izmantojot "Google Analytics".
Pirmās puses datu stratēģijas izveide būs viena no galvenajām mārketinga tendencēm 2023. gadā. Tāpēc nepalieciet malā, kad trešo pušu sīkfaili beidzot tiks izņemti no lietošanas (kas notiks pavisam drīz).
Kopsavilkums: konsekventi veidojiet savu pirmās puses datu stratēģiju.
Lietotāju radītais saturs nav nekas jauns. Patiesībā atsauksmju vai atsauksmju pārpublicēšana ir gandrīz vai mārketinga pamatelements. Taču 2023. gada tendences liecina, ka uzņēmumi izmantos lietotāju radīto saturu ne tikai mārketinga vajadzībām.
Acīmredzami UGC (user generated content, lietotāju radīts saturs) var izmantot sociālajos plašsaziņas līdzekļos vai "YouTube". Videoversijas, brīvais saturs un bloga ieraksti ir visizplatītākās metodes, kā integrēt šīs pozitīvās atsauksmes.
Taču Z-Z paaudze ir satura radīšanas paaudze, un mums ir podkāsti, "Twitch" straumēšana, "TikTok" konti, tiešraides "Instagram" un "YouTube" kanālos. Plus jebkas cits, kas parādīsies 2023. gadā.
Turklāt cilvēki vairāk nekā jebkad agrāk paļaujas uz sociālajiem pierādījumiem un atsauksmēm. Un, ņemot vērā, ka cilvēki izmanto "TikTok", lai meklētu atsauksmes, šī ir izmantošanai gatava varenu mārketinga iespēju pasaule.
Pārdomāti vadīti uzņēmumi 2023. gadā vērsīsies gan pie mini, gan mikroietekmētājiem, lai panāktu sava zīmola pamanāmību.
Taču ir arī daudz iespēju iekļaut UGC savā saturā, sākot no video reklāmām un iekšējiem tīmekļa semināriem un beidzot ar atsauksmju paplašinājumu pievienošanu PPC reklāmām.
Kopsavilkums: sociālais pierādījums vēl nekad nav bijis tik svarīgs. Izmantojiet lietotāju radīto saturu kā daļu no savas 2023. gada mārketinga stratēģijas!
Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairākSasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.
Uzzini vairāk