Pēdējos gados balss meklēšana attīstās ļoti strauji, ļaujot ikdienas lietotājiem runāt savās ierīcēs, nevis ievadīt atslēgvārdus meklēšanas vaicājumā, lai saņemtu atbildes. Saskaņā ar PwC datiem 65% 25 – 49 gadus vecu cilvēku vismaz reizi dienā runā savās balss ierīcēs.
Arī runas atpazīšana mūsu ierīcēs ir kļuvusi ārkārtīgi sarežģīta un precīza. Lai gan balss meklēšana jau kādu laiku pastāv un nav pilnīgi jauns jēdziens, pēdējos gados esam piedzīvojuši tehnoloģisku izrāvienu līdz ar balss palīgu Amazon Alexa, Google Assistant un Siri pieaugošo popularitāti.
Mobilo ierīču lietotāji daudz vairāk izmanto balss meklēšanu – patiesībā pat trīs reizes biežāk nekā stacionāro sistēmu lietotāji. Šobrīd aptuveni 31% pasaules mobilo ierīču lietotāju izmanto balss meklēšanu vairāk nekā reizi nedēļā. Lielākā daļa balss meklēšanas lietotāju – nedaudz vairāk nekā puse – ir jaunāki par 18 gadiem.
Tiek lēsts, ka aptuveni puse no visiem Google meklēšanas pieprasījumiem tiek veikti, izmantojot balss meklēšanu. Šī meklēšanas iespēja kļūst arvien populārāka, daļēji pateicoties tam, ka pieaug balss meklēšanas precizitāte; saskaņā ar Google datiem balss meklēšanas iespējas ir 95% precīzākas.
Viedo skaļruņu pārdošanas apjoms pasaulē 2020. gadā sasniedza vēsturiski augstāko līmeni – 150 miljonus pārdoto vienību. Un 27% pasaules iedzīvotāju tiešsaistē izmanto balss meklēšanu mobilajā ierīcē. Abiem šiem rādītājiem ir augšupejoša tendence, tāpat strauji pieaug mājsaimniecību skaits, kurās izmanto viedo skaļruni.
Rezultātā lielākā daļa ierīču tagad ir optimizētas balss meklēšanai. Ko tas nozīmē zīmoliem un uzņēmumiem? Tiek prognozēts, ka balss meklēšana drīzumā būs 40 miljardu ASV dolāru vērts kanāls. Tādējādi uzņēmumiem ir pienācis laiks optimizēt savas saskarnes, platformas un vietnes, lai neatpaliktu no mainīgās balss meklēšanas ainavas.
Google balss meklēšanas pirmssākumi meklējami jau 2010. gadā, kad to izstrādāja Google laboratorijā. Sākotnējā funkcionalitāte bija nedaudz sarežģītāka nekā šobrīd: pakalpojumu varēja iestatīt, izsaucot tālruņa numuru no kontaktu saraksta, pēc tam jums tika piedāvāts pateikt atslēgvārdus. Pēc tam meklēšanas rezultāti parādījās tukšā tīmekļa lapā. Balss meklēšanas iespēja kopš tā laika ir kļuvusi daudz racionālāka. Mūsdienās tā ir saderīga ar lielāko daļu lietojumprogrammu un produktu un arvien labāk reaģē uz toņu, izrunas un akcenta niansēm. Tagad tā ir kļuvusi par galveno Google pieredzes daļu, un tās popularitāte strauji pieaug.
Kad Google ieviesa Hummingbird semantisko meklēšanas algoritmu, mainījās veids, kā mēs meklējam internetā, tostarp balss meklēšana. Tas atviegloja meklētājprogrammas spēju uztvert semantiskās nianses Google meklēšanā. Google algoritmiem vienmēr ir bijis grūti saskatīt netiešās nozīmes vai lietotāja nodomu, taču ar Hummingbird tas ir kļuvis aizvien iespējamāk. Tagad Google var uztvert neskaidru meklēšanas nolūku un nodrošināt labākus meklēšanas rezultātus – tas attiecas arī uz balss meklēšanu.
Google pirmo reizi Google Maps balss meklēšanu aktivizēja viedtālrunī Blackberry Pearl – vēl pirms balss meklēšana tika pienācīgi uzsākta pašā meklētājā. Tagad tas ir pilnībā integrēts lietotnē, tādējādi ievērojami atvieglojot virzienu meklēšanu, braucot ar automašīnu.
Pirmo reizi Google Mobile balss meklēšanas funkcija tika atjaunināta 2008. gadā iPhone ierīcē. Aptuveni gadu vēlāk tādos mobilo tālruņu modeļos kā T-Mobile MyTouch 3G sāka izmantot balss meklēšanu ar vienu pieskārienu, kas tagad ir ierasta un plaši izplatīta funkcija dažādos tālruņu modeļos.
Optimizēšana balss meklēšanai būtībā ir līdzīga iepriekšējai SEO optimizācijai, taču ar uzlabotu fokusu. Lūk, kā balss meklēšanas mārketings mainīs digitālā mārketinga ainavu un ko jūs varat darīt, lai tam sagatavotos:
Kad uzdodat jautājumu balss asistentam, tas nolasa jūsu meklēšanas vaicājuma Featured Snippet. Ja neesat pārāk labi iepazinušies ar Featured Snippets, tie ir meklēšanas rezultāti, kas tiek parādīti Google organisko rezultātu augšpusē SERP (meklētājprogrammu rezultātu lapas).
Svarīgi saprast, kāpēc jums ir jāsāk rūpēties par On-SERP SEO, lai jūs varētu sākt efektīvi optimizēt savu saturu, lai sasniegtu Featured Snippet Google meklētājprogrammas rezultātu lapā. Uzņēmumiem ir jāsāk rēķināties ar balss stratēģiju un jāoptimizē saturs balss meklēšanai.
Raugoties nākotnē, ieteiktie izvilkumi tiks vairāk novērtēti, un konkurence, lai iegūtu vietu meklētājprogrammu augšdaļā, tikai palielināsies.
Katrs tehnoloģiju uzņēmums ir izstrādājis savas balss meklēšanas platformas un ierīces. Īsi apskatīsim katru no šiem resursiem un to darbību.
Siri
Siri ir Apple balss asistents, kas pieejams visās uzņēmuma ierīcēs. Tas ir ārkārtīgi noderīgs rīks, kuru daudzi lietotāji, iespējams, neizmanto pilnībā. Ar balss komandām tā var meklēt visdažādāko informāciju, sūtīt ziņojumus, iestatīt atgādinājumus un tikšanās un daudz ko citu. Siri ir izstrādāta tā, lai, ja tā nesaprot jūsu pieprasījumu, aicinātu jūs pārfrāzēt un sašaurināt meklēšanas uzdevumus.
Google Home
Google Home ir meklēšanas giganta papildinājums viedo skaļruņu tirgū. Tajā darbojas Google balss palīgs. Tas tiek darbināts, izmantojot modināšanas vārdus "Hey Google" vai "OK Google", kas jums droši vien ir pazīstami no jūsu mobilajām ierīcēm.
Alexa
Alexa ir Amazon ekvivalents Siri un Google Home. Tas ir balss palīgs, ko atradīsiet Amazon viedajā skaļrunī Echo. Amazon Echo ir plašs funkciju un iespēju klāsts, sākot no vietējo radiostaciju atskaņošanas līdz zvanu veikšanai kontaktpersonu sarakstā esošajiem cilvēkiem. Tā ļauj jums ar balsi vadīt televizoru/ AV sistēmu un daudz ko citu.
Cortana
Microsoft balss meklēšanas/balsa asistentu tirgū ienāca salīdzinoši vēlu, 2014. gadā ieviešot Cortana. Cortana ir aprīkota ar sarežģītu algoritmu, kas ļauj tai apgūt jūsu ieradumus un preferences, kad to lietojat. Tā var ne tikai veikt meklēšanu tīmeklī, bet arī organizēt jūsu ikdienas aktivitātes. Tā ir pieejama visos Microsoft tālruņos.
Kad lietotāji meklē, izmantojot balsi, viņi bieži vien izmanto sarunvalodas toni. Veicot teksta meklēšanu, lietotāji var ierakstīt "Laikaprognoze Rīgā", bet, veicot balss meklēšanu, viņi var jautāt "Kāds šodien laiks Rīgā?". Visbiežāk lietotāji biežāk formulē vaicājumus kā jautājumu. Tā kā balss meklējumi ir vairāk sarunvalodas un dabiskāki pēc būtības, tajos prioritāte tiek dota meklēšanas vaicājumu semantikai.
Rezultātā tas ietekmēs digitālā mārketinga ainavu, un mārketinga speciālistiem ir jāpārvērtē atslēgvārdi, ko viņi izmanto savā saturā un kopējā mārketinga stratēģijā.
Tā vietā, lai savā SEO stratēģijā izmantotu īsus atslēgvārdus, izmantojiet garus atslēgvārdus (long-tail keywords) un tiešas atbildes uz lietotāju biežāk uzdotajiem jautājumiem.
Pienācis laiks sākt pievērst uzmanību tam, kā runā jūsu patērētāji!
Balss meklēšanas revolūcijā zīmoliem un uzņēmumiem ir jāņem vērā balss meklēšanā izmantotais tonis, vārdu izvēle un frāzes. Pārvērtējot satura atslēgvārdus, lai tos pielāgotu balss meklēšanai, jūsu vietne meklēšanas sistēmās ieņems augstāku vietu vai nopelnīs ieteiktos fragmentus.
Balss meklēšana paplašinās mobilajām ierīcēm draudzīgu vidi.
Cilvēki vairs nemeklē tikai stacionāros datoros. Ar mobilajām ierīcēm saistītās brīvroku meklēšanas iespējas mudina lietotājus, kuri vienmēr ir ceļā, izmantot balss meklēšanu. Neatkarīgi no tā, vai gatavojat ēst vai vadāt automašīnu, balss meklēšana un mobilie tālruņi iet roku rokā kā ērti rīki patērētāju ikdienas dzīvē.
Tā kā lietotāji vienmēr ir kustībā, balss meklēšana turpinās dominēt mobilajā vidē.
Zīmoliem un uzņēmumiem ir jānodrošina, lai to vietnes un saturs būtu optimizēts mobilajām ierīcēm. Ir pienācis laiks pārņemt domāšanu, kas vērsta uz mobilo ierīču lietošanu. Sagatavojiet savu uzņēmumu, lai apsteigtu konkurentus. Aptuveni 70 % patērētāju biežāk iegādāsies preces uzņēmumā, kura tīmekļa vietne ir pielāgota mobilajām ierīcēm. No mārketinga speciālista viedokļa jūsu pienākums ir nodrošināt, lai visas jūsu uzņēmuma saskarnes, vietnes un platformas būtu optimizētas mobilajām ierīcēm.
Galvenie soļi, lai kļūtu draudzīgāki mobilajām ierīcēm:
Daudzi cilvēki, kas izmanto balss meklēšanu, meklē vietējās lietas savā tuvākajā apkārtnē. Kur ir tuvākā degvielas uzpildes stacija manā tuvumā? Desmit labākie restorāni manā tuvumā? Gandrīz 22% balss meklēšanas vaicājumu tiek meklēts ar atrašanās vietu saistīts saturs.
Vietējiem uzņēmumiem, mazumtirgotājiem un veikaliem vajadzētu izmantot šo iespēju un izveidot vietējās balss meklēšanas SEO stratēģiju. Tā galu galā var palīdzēt palielināt jūsu vietnes apmeklētāju skaitu un pārdošanas apjomus. Vietējās SEO optimizācijas neņemšana vērā ir tikai vēl viena neizmantota iespēja.
Vietējās SEO mērķtiecīga orientēšanās uz balss meklēšanu, kā arī uz standarta meklēšanu ir lielisks veids, kā nodrošināt, ka klientiem jūsu tuvumā ir pieejama jūsu informācija un viņi to, visticamāk, atradīs, izmantojot ātru meklēšanu mobilajos tālruņos vai viedajos skaļruņos.
Veidojot un optimizējot saturu balss meklēšanai, ir ļoti svarīgi paturēt prātā lietotāja nodomu. Labs veids, kā to izdarīt, ir mēģināt iepriekš paredzēt bieži uzdotos jautājumus un pēc tam sniegt atbildes.
Tāpat kā rakstiskā satura gadījumā, jums joprojām ir jānodrošina, lai būtiskākā informācija būtu skaidra un viegli analizējama Google rāpuļprogrammām.
Padomājiet par tādiem biežāk sastopamiem meklēšanas elementiem kā jūsu uzņēmuma adrese, piegādes noteikumi vai informācija par produktu – pēc tam izveidojiet saturu, ko balss meklētājs varēs viegli atrast un nolasīt.
Pašreizējā situācijā, kad Google dominē meklētājprogrammu tirgū, nav lielas jēgas optimizēt saturu konkrētām meklētājprogrammām. Nianses starp Google, Bing un citiem uzņēmumiem galu galā maz ietekmēs jūsu optimizācijas centienus, jo Google vienalga nosaka meklētājprogrammu darbības standartus.
Drīzāk izveidojiet izcilu saturu un pēc tam izmantojiet rūpīgi izpētītus SEO pasākumus, kas nodrošinās tā uztveršanu visos meklēšanas veidos – gan standarta meklēšanas veidos, gan balss aktivizētajos meklēšanas veidos.
Schema ir noderīgs rīks, lai padarītu jūsu saturu Google vēl vieglāk saprotamu un šķirojamu, ļauj izveidot satura metadatus, kas "apraksta" jūsu tīmekļa vietni un tās lietojumu. Tas ir ārkārtīgi spēcīgs SEO rīks, kas pašlaik tiek mazliet nepietiekami izmantots, un tā lietošana var dot zināmu priekšroku pār konkurentiem.
Garie atslēgvārdi ir tikpat efektīvi balss meklēšanā, kā parastajā meklēšanā. Tie ir meklēšanas termini, kas ir garāki par parasto meklēšanas vaicājumu, un tie parasti ir daudz specifiskāki.
Papildu priekšrocība, izmantojot tos balss meklēšanā: tie vairāk atbilst tam, kā cilvēki runā, un tādējādi ir lielāka iespēja, ka tie atbildīs balss meklēšanas vaicājumam, nekā parastie īsie atslēgvārdi.
Jebkurā gadījumā vajadzētu atjaunināt savu Google My Business profilu, taču, ja to darīsiet, noteikti iegūsiet priekšrocības balss meklēšanā. Pilnīgāka uzņēmuma informācija padarīs jūsu vietni atbilstošāku lietotājiem, un tādējādi tā tiks sakārtota tuvāk meklēšanas rezultātu augšdaļai, kur balss meklēšanas lietotne to, visticamāk, atradīs.
Izmantojot Google reklāmu atrašanās vietas paplašinājumus, varat līdzās reklāmām parādīt visu attiecīgo uzņēmuma un kontaktinformāciju. Tas ir ļoti svarīgi, ja vēlaties, lai jūsu reklāmas būtu labi pamanāmas meklēšanas pakalpojumos, kas tiek meklēti "manā tuvumā". Pārliecinieties, ka paplašinājumos iekļaujat visu pareizo informāciju, un tas uzlabos jūsu parādīšanos vietējos meklējumos.
Vietējās meklēšanas reklāmas pakalpojumā Google Maps ir ļoti efektīvs un neuzbāzīgs veids, kā pievērst jūsu uzņēmuma uzmanību potenciālajiem vietējiem klientiem. Jūsu reklāmas parādīsies organiskajos rezultātos visās platformās, un tas ir lielisks palīgs, lai vairāk cilvēku apmeklētu vai piezvanītu jūsu uzņēmumam.
Tā kā digitālā vide nepārtraukti attīstās, viena no digitālā mārketinga tendencēm, kas kļūst par nākotnes stratēģiju pamatu, ir balss meklēšana. Tā kā arvien vairāk patērētāju izmanto tādus digitālos palīgus kā Siri, Alexa, Google Assistant un Cortana, uzņēmumiem ir ļoti svarīgi izprast un izmantot balss meklēšanas mārketingu.
Mārketings balss meklēšanā ir stratēģija, kas paredz optimizēt jūsu tiešsaistes saturu, lai to varētu viegli atrast, izmantojot balss meklēšanu. Tā kā patērētāji izmanto šo ērto interneta pārlūkošanas un pirkumu veikšanas metodi, uzņēmumi, kas ir pilnveidojuši balss meklēšanas mārketingu, var iegūt ievērojamas priekšrocības.
Balss meklēšanas pieaugums digitālajā mārketingā maina uzņēmumu reklāmas veidu. Tradicionālajās rakstiskā satura stratēģijās tagad jākoncentrējas uz sarunvalodu, gariem atslēgvārdiem un izpratni par klienta nodomu. Paredzot jautājumus un frāzes, ko lietotāji varētu izmantot, meklējot produktus vai pakalpojumus, uzņēmumi var pielāgot savu saturu, lai atbilstu šiem meklējumiem.
Izmantojot balss meklēšanas reklāmu, uzņēmumi var izveidot reklāmas saturu, kas īpaši izstrādāts, lai piesaistītu patērētājus, kuri izmanto balss meklēšanu. Iedomājieties, ka lietotājs jautā savam digitālajam palīgam par labākajām picērijām tuvumā, un jūsu picērija, izmantojot efektīvu balss meklēšanas reklāmu, ir pirmais minētais rezultāts. Šis scenārijs ilustrē reklāmas optimizēšanas balss meklēšanai potenciālo spēku un sasniedzamību.
Tāpēc jautājums uzņēmumiem šodien ir nevis par to, vai tiem vajadzētu ieviest balss meklēšanas mārketingu, bet gan par to, cik ātri tie var pielāgot savas digitālās mārketinga stratēģijas šai augošajai tendencei. Izprotot un izmantojot balss meklēšanas nianses, uzņēmumi var izvirzīties šīs digitālās revolūcijas priekšplānā, tiekoties ar saviem klientiem tur, kur viņi atrodas, un nodrošinot viņiem ērtības un iesaistīšanos, ko viņi pieprasa.
Lai gan balss meklēšana joprojām ir jauna joma, tās potenciāls mārketingam un reklāmai ir milzīgs. Uzņēmumi, kas vēlas ieviest inovācijas un pielāgoties, ne tikai neatpaliks no konkurentiem, bet, iespējams, izvirzīsies priekšā. Nākotnes balss ir klāt, un ir pienācis laiks arī jūsu uzņēmumam pievienoties šai sarunai.
Mākslīgais intelekts (MI) arvien būtiskāk maina meklētājprogrammu algoritmus un SEO uzdevumus, ietekmē atslēgvārdu izpēti un satura veidošanu. Turklāt tas notiek par labu nevis Google sistēmas kontrolsarakstiem, bet meklētājiem – cilvēkiem, kas vēlas saņemt noderīgu informāciju.
Uzzini vairākSociālo mediju SEO stratēģija var palīdzēt jūsu uzņēmumam veidot dziļākas attiecības ar klientiem, optimizēt saturu, lai tas parādītos augstāk meklēšanas rezultātu lapās (SERP), un palīdzēt jums labāk sasniegt savu auditoriju tur, kur tā pavada visvairāk laika. Lūk, viss, kas jums jāzina, lai īstenotu veiksmīgu sociālo mediju SEO stratēģiju!
Uzzini vairākSasniedziet savus ideālos B2B klientus Meta reklāmās par daļu no LinkedIn izmaksām, izmantojot šīs reklāmas radošās un mērķauditorijas mērķēšanas stratēģijas.
Uzzini vairāk